• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

بستری ۱۶۶۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس

  • 26 مهر 1400 - 8:06
بستری ۱۶۶۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۵۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۱۶ هزار و ۷۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۰۴ هزار و ۵۰۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۶ هزار و ۶۳۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۶۳ هزار و ۴۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او همچنین از بهبودی ۴۴۸ هزار و ۷۸۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
این مقام مسوول در دانشگاه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۶۶۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: طی شبانه روز گذشته، هزار و ۷۷۶ نفر مشکوک و دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه کردند که به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.
دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۸۳۲ نفر اعلام کرد.
او با اعلام اینکه تا کنون، دو میلیون و ۸۱۱ هزار و ۳۱۹ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۴۸۱ دُز نوبت دوم در مراکز واکسیناسیون، واکسن به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: با ۶۳ هزار و ۳۷۵ دُز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به چهار میلیون و ۵۱۳ هزار و ۸۰۰ دُز رسید.

ثبت دیدگاه