• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

هشدار شرکت گاز فارس در خصوص استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز

  • 27 مهر 1400 - 16:22
هشدار شرکت گاز فارس در خصوص استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به سردشدن هوا در برخی مناطق استان، در خصوص استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز بدون در نظرگفتن مسائل ایمنی هشدار داد.

حسینی گفت: شهروندان باید قبل از راه اندازی وسیله گاز سوز، پس از حصول اطمینان از بازبودن مسیر دودکش و وجود کلاهک H شکل، با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد خود به انشعاب گاز کنند.

از دیگر توصیه‌های مدیرعامل شرکت گاز فارس به مشترکان، اطمینان از باز بودن و تمیز بودن مسیر دودکش، آبی بودن شعله بخاری در هنگام سوختن و اطمینان از نشت نداشتن گازطبیعی با آزمایش کف صابون در محل‌های اتصال است.

به گفته وی، بی توجهی به نصب صحیح دودکش با کلاهک H، استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد، عدم توجه به تهویه مناسب هوا و تامین اکسیژن مورد نیاز وسایل گاز سوز که این مورد با بستن تمامی منافذ در ساختمان‌های بدون سیستم گرمایش مرکزی رخ می‌دهد، و استفاده نکردن از شیلنگ و بست استاندارد، از مهمترین عوامل بروز حوادث منجر به فوت عنوان شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با تأکید بر صرفه جویی در مصرف گاز، استفاده از روش‌های مختلف از قبیل استفاده از پرده‌های ضخیم، لباس مناسب و تنظیم دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را از مواردی اعلام کرد که می‌توان با بکارگیری آن ضمن صرفه جویی در مصرف گاز و کاهش مبلغ گازبها، امکان استفاده سایر هموطنان را از این نعمت فراهم کرد.

ثبت دیدگاه