• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

اعزام کارشناسان به شیراز برای حل مشکل مردم و حفظ بافت تاریخی

  • 28 مهر 1400 - 6:29
اعزام کارشناسان به شیراز برای حل مشکل مردم و حفظ بافت تاریخی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یک تیم کارشناسی برای بررسی موضوع و حل مشکلات مردم در بافت تاریخی و حفظ خانه‌های تاریخی شیراز اعزام شده تا همه جوانب را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدعزت‌الله ضرغامی سه‌شنبه شب در حاشیه سمپوزیوم ملی یک صد سال گردشگری ایران در جمع خبرنگاران در مورد مشکلات مردم و حفظ بافت تاریخی شیراز گفت: موضوع بافت تاریخی شیراز وحل مشکلات مردم و البته حفظ خانه‌های تاریخی به تیم کارشناسی ارجاع داده شد و این تیم به منطقه اعزام شده تا همه جوانب را بررسی کنند.

ضرغامی درباره صحبت‌های اخیرش پیرامون بررسی بافت تاریخی شیراز گفت: مسائل مختلف داریم که باید با کار کارشناسی حل شود. هر فرد آمد و گفت«که ما داریم در این خانه زندگی می‌کنیم و بدبخت شدیم» از آن طرف یکی هم می‌آید و می‌گوید که «اینجا خانه تاریخی است و باید بافت تاریخی حفظ شود».

وی پاک کردن صورت مسائل را اشتباه دانست و تاکید کرد: باید مسائل را شنید و موضوعات را کارشناسی و بازدید و سپس راه حل صحیح را انتخاب کرد و تصمیم گرفت، باید در خانواده میراث فرهنگی و گردشگری با یکدیگر حرف بزنیم و مشکلات این بخش‌ها را حل کنیم‌.

ثبت دیدگاه