• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

بیمارستان تخصصی پیوند ابوعلی سینا در زمره ۳۳ مرکز درمانی برتر کشور

  • 28 مهر 1400 - 12:32
بیمارستان تخصصی پیوند ابوعلی سینا در زمره ۳۳ مرکز درمانی برتر کشور

رییس بیمارستان پیوند ابوعلی سینا گفت: این مرکز با بیش از ۶۰۰ پیوند کبد در یک سال رکوردار دنیاست و به تازگی با انجام هم زمان ۱۴ پیوند در یک روز، رکورد دیگری از تبحر و تخصص پیوند در این بیمارستان به ثبت رسید.
دکتر بهادر افزود: رکورد‌های پی در پی بیمارستان در انجام پیوند‌های متعدد، توان تخصصی و تجهیزاتی، توان علمی و وجود اساتید متبحر جراحی پیوند، این مرکز را در جدیدترین اعتبار سنجی مراکز بیمارستانی کشور در لیست ۳۳ بیمارستان حائز کسب رتبه یک برتر کشور قرار داده است.
وی هماهنگی پیوند برای دریافت عضو از شهر‌های دیگر و هماهنگی برای حضور بیماران نیازمند عضو به ویژه در شرایط کرونا را از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین قسمت‌های کار در انجام یک عمل پیوند بیان کرد.

رییس بیمارستان پیوند ابوعلی سینا گفت: تنها مرکز پیوند لوزالمعده ایران در این بیمارستان، پیوند خوشه‌ای، جراحی‌های سنگین و پیچیده در کودکان و بزرگسالان که از نقاط مختلف کشور به شیراز اعزام می‌شوند، از ویژگی‌های منحصر به فرد تخصصی بیمارستان بوعلی سینا دانست.
دکتر ملک حسینی پایه گذار پیوند کبد در ایران نیز توانمندی پیوند عضو در این بیمارستان را تنها ۵ تا ۱۰ درصد توانمندی این بیمارستان بیان کرد و افزود: خدمات درمانی در همه رشته‌های مرتبط با چشم، گوش و حلق و بینی، قفسه سینه و شکم در این بیمارستان ارائه می‌شود.بیمارستان تخصصی پیوند ابوعلی سینا در زمره ۳۳ مرکز درمانی برتر کشور
وی به فراگیر شدن دانش پیوند از این بیمارستان به دیگر کشور‌های خاورمیانه هم اشاره کرد و گفت: در این مرکز علاوه بر درمان و پژوهش، آموزش به متخصصان جراحی پیوند از کشور‌های دیگر انجام می‌شود و مراکز پیوند در کشور هایی، چون لبنان، تاجیکستان، پاکستان، عراق و اخیرا در سوریه و به زودی در سودان به مدد متخصصان و آموزش دیدگان مرکز بوعلی سینای شیراز پایه گذاری شده است.
غلامی مدیر فراهم آوری و هماهنگی پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم انجام موفقیت آمیز دو پیوند ریه در چند ماه اخیر در این بیمارستان را از جدیدترین موفقیت‌های درمانی این مرکز ذکر کرد و گفت: اگر چه شرایط کرونا حدود ۱۰ درصد انجام پیوند را کاهش داد، اما در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۴۵۰ مورد پیوند کبد کلیه پانکراس و روده و قلب در بیمارستان بوعلی سینا انجام شده است.

ثبت دیدگاه