• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

ضرورت تقویت مهارت تاب آوری برای مقابله با بحران‌ها

  • 29 مهر 1400 - 12:19
ضرورت تقویت مهارت تاب آوری برای مقابله با بحران‌ها

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس بر ضرورت تقویت مهارت تاب آوری اعضای خانواده برای مقابله با بحران‌ها تاکید کرد.

سیده معصومه دستغیب چهارشنبه ۲۸ مهرماه در دوره آموزشی “تاب آوری فردی در برابر دشواری و بحران ” که با هدف ارتقاء سلامت روان برای افراد جامعه و خانواده‌ها برگزار شد، بیان کرد: برای افزایش سلامت روان در بین افراد جامعه و خانواده‌ها نیاز است که هم افزایی بین مدرسین و افراد متخصص در امر آموزش به خانواده انجام گیرد تا در آموزش‌ها پیام‌های متفاوتی به خانواده‌ها ارسال نگردد و یک حس اعتماد در بین خانواده‌ها ایجاد کنیم.

او در این دوره که برای مشاورین امور بانوان دستگاههای اجرایی، مشاورین مدارس، مشاورین مراکز مشاوره، فعالان حوزه زنان، اورژانس اجتماعی و افراد صاحب نظر برگزار شد، با تاکید بر امر آموزش و ارتقاء سطح آگاهی جامعه اظهار کرد: توسعه و پیشرفت کشور در گرو آموزش‌های صحیح و کاربردی و با توجه به مقتضیات زمان برای جامعه است.

دستغیب همچنین با اشاره به افزایش آموزش‌های تخصصی به گروه‌هایی که مرجع و به عنوان مشاور یا تسهیل گر، مددکار و یا در مراکز اورژانس اجتماعی هستند، تاکید کرد که آموزش‌ها باید در سطوح مختلف و به صورت کاملاً تخصصی و با موضوعات متناسب با بحران‌ها و مشکلات ارائه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

او در ادامه مهمترین راه افزایش انعطاف پذیری و تاب آوری در برابر دشواری‌ها را آموزش و ارتقاء توانایی‌های فردی و اجتماعی در برابر بحران‌های زندگی دانست.

به گزارش ایسنا، این دوره آموزشی با تدریس دکتر علی فیروزآبادی، روانپزشک و روان درمانگر تحلیلی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور ۴۵۰ نفر به مدت دو ساعت در بستر فضای مجازی  برگزار شد.

ثبت دیدگاه