• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

امسال ۲ هزار مدرسه پویا در کشور افتتاح می شود

  • 02 آبان 1400 - 11:01
امسال ۲ هزار مدرسه پویا در کشور افتتاح می شود

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری ۲ هزار مدرسه پویا و کلاس درس تربیت بدنی در کشور افتتاح خواهد شد که سهم فارس از این پروژه ها ۱۲۰ طرح می باشد.

 دکتر محمد جعفری روز شنبه با بیان اینکه حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تمام برنامه های خود را ذیل سند تحول بنیادین و براساس مدرسه محوری، فراگیر محوری، تخصص محوری و ارزش محوری دنبال کرده است افزود: افزایش سرانه حرکتی دانش آموزان از اهداف اصلی ما بوده است تا دانش آموزانی سالم و بانشاط را در جامعه تربیت کنیم.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در سفر به استان فارس ۴ پروژه ورزشی دانش آموزی را در شیراز افتتاح کرد.

جعفری  در حاشیه این مراسم بیان کرد: با بروز کرونا به دنبال افزایش مشارکت والدین در سلامت دانش آموزان بودیم و پروژه کوچ را براین اساس پی ریزی و اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سال ۱۳۹۸ وزارت بهداشت ۸۰ درصد علت مرگ و میر افراد جامعه را بیماری های غیر واگیر دار تشکیل می دهد افزود: عامل بروز ۷۰ درصد بیماری های غیرواگیر دار کم تحرکی افراد می باشد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس تحقیقات انجام گرفته بر روی بیش از ۱۱۲ هزار دانش آموز در سال ۹۷-۹۶ حدود  ۲۷ درصد دانش آموزان کشور دارای اضافه وزن و چاقی بودند.

جعفری گفت: قبل از اجرای طرح کوچ  اضافه وزن نزدیک به ۲۵ میلیون دانش آموز را بررسی کردیم که نزدیک ۳۰ درصد دانش آموزان کشور دارای اضافه وزن و چاقی و ۶ درصد دارای لاغری و خیلی لاغری بودند و تنهاد ۶۳ و ۹ دهم درصد دانش آموزان دارای وزن طبیعی بودند.

وی گفت: افزایش زیرساخت های ورزشی در کنار اجرای طرح هایی از قبیل مدرسه پویا، کلاس درس تربیت بدنی ، خانه پویا و سواد حرکتی به منظور افزایش سرانه حرکتی دانش آموزان و برای تامین سلامت آنها صورت گرفته است.

 جعفری همچنین در آیین ارسال تجهیزات ورزشی به مدارس فارس افزود: حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعتباری را هرساله به استان ها جهت خرید تجهیزات ورزشی ابلاغ می کند و استان ها نیز با استفاده از مشارکت مناطق و ظرفیت خیرین این اعتبار را افزایش می دهند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت مشارکتی بین استان ها و وزارت آموزش و پرورش برای خرید تجهیزات ورزشی تدارک دیده شده است.

جعفری با بیان اینکه اولویت ما خرید تجهیزات ورزشی با دوام بوده است گفت: باتوجه به اینکه در سال جاری راه اندازی و افتتاح یکهزار کلاس درس تربیت بدنی در سراسر کشور را برنامه ریزی کرده ایم، این تجهیزات به گونه ای تهیه شده است که در کلاسهای درس نیز کاربرد داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: توسعه زیرساخت های ورزشی در مدارس به لحاظ تربیتی برای ما بسیار حایز اهمیت است و به همین دلیل هرساله بخشی از اعتبارات مهم آموزش و پرورش استان را صرف خرید تجهیزات آموزشی می کنیم.

فرهاد اسماعیلی با بیان اینکه این تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تهیه شده است گفت: تشک های تاتامی، نردبان های سوئدی، دیوارهای صخره نوردی، طناب های ویزان، انواع توپ های ورزشی، میز تنیس و … از جمله وسایل ورزشی است که در این کاروان وجود دارد.

وی افزود: با توجه به ارزیابی شرایط بهداشتی مدارس بر اساس فرم های تخصصی تهیه شده به صورت تدریجی و با در نظر گرفتن شرایط متفاوت مدارس و براساس دستورات ستاد ملی کرونا به سمت بازگشایی مدارس استان خواهیم پیش رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین  اظهار کرد: برای موفقیت در فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی باید توجه را روی مدارس و دانش آموزان معطوف کنیم تا با استعدادیابی و پرورش ظرفیت ها در صحنه های بین المللی بدرخشیم.

فرهاد اسماعیلی گفت: سرانه ورزشی دانش آموزان دختر بسیار کم است که باید توجه را به سمت توسعه فضای ورزشی برای دانش آموزان دختر معطوف کنیم.

وی گفت: به دست آوردن هرمدال جهانی برای کشور، غرور ملی را تهییج می کند و انگیزه را برای گرایش دانش آموزان به امر ورزش زیاد تر می کند.

اسماعیلی گفت: اعتبارهای خوبی از سوی حوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برای اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی فارس تدارک دیده شده است که میتواند کمک حال سلامت و موجب نشاط بسیاری از دانش آموزان باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه امروز افتتاح طرح سواد حرکتی را در آموزشگاه دخترانه معارف ۷ ناحیه ۱ شیراز خواهیم داشت گفت: طرح مدرسه پویا و کلاس درس تربیت بدنی با زیربنای ۷۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این آموزشگاه افتتاح خواهد شد.

احمدعلی قهرمانی افزود: همچنین زمین چمن طبیعی ویژه بانوان به مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع و پیست دوومیدانی مجموعه ورزشی نرجس به مساحت ۴ هزار متر مربع را مجموعا با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش افتتاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کلاس درس تربیت بدنی آموزشگاه علی بن ابی طالب (ع) ناحیه ۴ شیراز با زیربنای ۲۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه هایی است که امروز در شیراز افتتاح خواهد شد.

ثبت دیدگاه