• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024

طرح بهبود تغذیه زنان در ۶ روستای کازرون در حال اجرا است

  • 05 آبان 1400 - 12:03
طرح بهبود تغذیه زنان در ۶ روستای کازرون در حال اجرا است

مسئول آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: طرح بهبود تغذیه جامعه زنان روستایی و عشایری در ۶ روستای این شهرستان در حال اجراست.

وحید نباکان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با ایجاد هشت باغچه خانگی در قالب پهنه الگویی ترویجی به مساحت ۱۰۰ متر مربع طرح بهبود تغذیه زنان روستایی در کازرون اجرا شده است.
مسئول آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در ادامه گفت: طرح بهبود تغذیه زنان روستایی و ایجاد باغچه خانگی با تاکید بر اصلاح الگوی غذایی خانوار روستایی و تولید محصول سالم بر اساس تفاهم نامه بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی، در شهرستان کازرون اجرا می شود.
این مسوول ادامه داد :در این طرح سعی بر آن است با اجرای باغچه های خانگی بصورت عملی، با تاکید بر تولید محصول سالم، راهکارهای کاهش مصرف نهاده های شیمیایی اعم از، کود و سم را به جامعه هدف، یعنی زنان روستایی آموزش داد.
نیاکان درپایان افزود: برگزاری دوره های مهارتی با عنوان اصول احداث باغچه های خانگی همراه با توزیع بذور سبزیجات، کارت زرد و تهیه بسته های آموزشی بهبود تغذیه زنان روستایی از برنامه های مشترک شبکه بهداشت و درمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در زمینه اجرای این طرح است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۳۵ کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.

ثبت دیدگاه