• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

طرح هادی ۱۱۰۰ روستای فارس نیازمند بازنگری

  • 03 آذر 1400 - 10:15
طرح هادی ۱۱۰۰ روستای فارس نیازمند بازنگری

هر طرح هادی بعد از ۱۰ سال نیازمند بازنگری است و در در حال حاضر ۱۱۰۰ روستای استان نیازمند بازنگری طرح هادی است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس در شورای برنامه ریزی وتوسعه فارس بیان کرد: ۳۹ روستا در حریم شیراز شناسایی شده است که برخی از آن‌ها ساخت و ساز غیرمجار داشتند.
سید علیرضا حمیدی افزود: یکی از مشکلات اساسی در روستا‌های حریم شهر ساخت و ساز‌های بودن رعایت اصول شهرسازی است ضمن اینکه متولی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده روستا دهیار آنجا است.
حمیدی اضافه کرد: روستا یک موجود زنده و در حال توسعه است و نباید فکر کنیم که با ارائه خدمات مثل راه، آب، برق و اجرای طرح هادی در یک روستا، کار در آنجا تمام شده است.
او خاطرنشان کرد: ما از نیازمندی‌های مردم عقب هستیم و همین باعث شده که دلالان و واسطه‌ها با شناسایی نیازمندی‌ها زمینه سودجویی را برای خود فراهم کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس هم در این جلسه با بیان اینکه امسال ۱۳۹۰ میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی به استان فارس اختصاص یافته است، اظهار داشت: این بودجه در ۵ بخش آب، راه، سلامت، مدارس و آبخیزداری و آبخوان‌داری می‌تواند هزینه شود، اما اختیار هزینه‌کرد بودجه بخش بهداشت و راه روستایی به استان است و مابقی بخش‌ها به صورت ملی تعیین تکلیف شده است.
احمدعلی افکاری با اشاره به مجوزی که سازمان برنامه و بودجه برای استفاده از ۲۰ درصد بودجه محرومیت‌زدایی از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها داده است، گفت: بقیه استان‌ها برای این کار اقدام کرده‌اند و اگر استان فارس سریع‌تر برای بودجه محرومیت‌زدایی تصمیم نگیرد از این موضوع عقب می‌ماند.

ثبت دیدگاه