• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مجموع قربانیان کرونا در فارس ۷۲۱۸ نفر رسید

  • 05 آذر 1400 - 10:25

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۲۱۸ نفر اعلام کرد.
دکتر سید روح الله حسینی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۹۱ هزار و پنج تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۳۹ هزار و ۴۶۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۴۹ هزار و ۵۷۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۸۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۷ هزار و ۷۵۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۸۵ هزار و ۶۰۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
دکتر حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۲۰۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۶۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه توصیه کرد: واکسیناسیون علیه کروناویروس در کنار رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از تردد‌های غیر ضروری و دوری از دورهمی‌های خانوادگی می‌تواند از ابتلا به کروناویروس پیشگیری کند.

ثبت دیدگاه