• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بازگشت ۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل فارس با طرح آبا

  • 05 آذر 1400 - 10:26

طرح آبا (آشتی با آموزش) با هدف شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل با کمک خیرین تعلیم و تربیت فارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در نشست بر خط با روسای ادارات آموزش و پرورش  استان گفت: این یک تکلیف قانونی و شرعی برای همه متولیان تعلیم و تربیت است که نسبت به بازماندگان از تحصیل حساسیت نشان دهند و این دانش آموزان را به مدارس بازگردانند.
فرهاد اسماعیلی افزود: با رایزنی‌های لازم با خیران استان مقرر شده است با حمایت‌های اقتصادی لازم ۲ هزار تن از دانش آموزان بازمانده از تحصیل فارس را با حمایت‌های این نیک اندیشان به مدارس بازگردانیم.
اسماعیلی گفت: همه ادارات آموزش و پرورش استان باید با یک برنامه ریزی دقیق نسبت به شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل به کمک واحد‌های مشاوره و انجمن اولیا اقدامات لازم را به عمل اورند.
وی گفت: از اول آذرماه که بحث بازگشایی رسمی در مدارس رقم خورد، نگرانی‌های اولیا افزایش پیدا کرده است و مدیران مدارس باید با رعایت کامل شیوه نامه ها و آغاز یک بازگشایی هوشمند و تدریجی نگرانی‌های اولیا را برطرف کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بازگشایی حضوری مدارس به این معنا نیست که همه دانش آموزان در یک زمان در مدرسه باشند بلکه هر مدرسه به اقتضای فضای و امکانات خود باید این بازگشایی را انجام دهد.
اسماعیلی گفت: در رابطه گروه بندی دانش آموزان، دروس هدف و ساعات تدریس شورای مدرسه تصمیم گیری خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای دارند نباید در مدرسه حضور پیدا کنند افزود: هیچ گونه تعهدی از دانش اموزان در رابطه با حضور آنان در مدرسه نباید گرفته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اگر سطح نظارتی بین اولیا و مدیر در مدارس برقرار شود بهترین لایه نظارتی شکل خواهد گرفت و مشکلات آموزشی رفع خواهد شد.
وی در رابطه با بازگشایی مدارس شبانه روزی نیز گفت: دستورالعمل بازگشایی مدارس شبانه روزی بسیار سخت گیرانه است و سعی ما بر این است که کلاس‌های شبانه روزی پایه دوازدهم را برقرار کنیم.

ثبت دیدگاه