• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

۶ نفر دیگر بر اثر کرونا در فارس جان باختند

  • 07 آذر 1400 - 8:01
۶ نفر دیگر بر اثر کرونا در فارس جان باختند

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۷۲۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۰ هزار و ۱۹۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

عباس رضائیان زاده اظهارداشت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۰ هزار و ۷۳۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۸ هزار و ۵۴۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۸ هزار و ۷۳۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اعلام بستری ۱۱۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را هم اکنون در بیمارستان‌های استان نیز، هزار و ۱۲۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری از روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۷ هزار و ۲۲۹ نفراعلام کرد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۸۶ هزار و ۹۵۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۸۷۷ هزار و ۷۰۳ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۰۵ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۶۹۵ هزار و ۲۸۹ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

این مقام مسوول در دانشگاه با این هشدار که با توجه به روند کاهشی بیماری در روز‌های اخیر، با کاهش حساسیت و ساده انگاری برخی افراد در جامعه مواجهیم، از مردم خواست تا استفاده از ماسک مورد توجه قرار دهند، زیرا در کنار واکسن زدن باید شیوه نامه‌های بهداشتی نیز رعایت شود.

رضائیان زاده با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از مردم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، از دیگر افرادی که واکسن دریافت نکرده اند خواست تا هرچه سریعتر برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

ثبت دیدگاه