• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

شیراز، میزبان دهمین همایش بین المللی سلامت زنان

  • 07 آذر 1400 - 12:06
شیراز، میزبان دهمین همایش بین المللی سلامت زنان

دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در جمع خبرنگاران، افزود: این همایش دهم و یازدهم آذر ماه و برای دومین سال متوالی به دلیل شرایط کرونا به صورت وبینار برگزار می‌شود.
رئیس همایش بین المللی سلامت زنان افزود: در ۹ دوره گذشته ابعاد مختلف سلامت روانی و جسمی بانوان محور اصلی برگزاری این همایش بوده است و دهمین همایش سلامت زنان با تمرکز حفظ سلامت بانوان در پاندمی‌ها به ویژه همه‌گیری کرونا برگزار می‌شود.
دکتر لنکرانی افزود: در شرایط کنونی زنان در نقش مادر، همسر و فرزند در کانون خانواده و در نقش فعال اجتماعی درجامعه و بازار کار پیشگامان و نقش آفرینان جدی و همیشگی خودمراقبتی و حفاظت از خود و اعضای خانواده و جامعه در پیشگیری از کووید ۱۹ هستند.
وی با بیان اینکه در شرایط قرنطینه ومراقبت از افراد مبتلا به کرونا، زنان مسئولیت بیشتری برای مراقبت از بیماران را به دوش می‌کشند، افزود: رسیدگی به بیمار مبتلا، ضد عفونی کردن مداوم محیط و وسایل شخص مبتلا، توجه به تغذیه‌ی فرد مبتلا وسایر افراد خانواده، خرید مایحتاج خانواده در شرایطی که پدر خانواده مبتلا به بیماری است، رسیدگی به دروس فرزندان دانش آموز، حفظ نشاط درخانواده، حفظ روابط عاطفی از یکسو و هم زمان مراقبت از خود در برابر ابتلا به بیماری و حضور در محل کار برای بانوان کارمند فشار فیزیکی و روانی بسیار زیادی را بر زنان اعمال کرده، آنان را در برابر آسیب‌های روانی از جمله خشونت خانگی و خطر آلوده شدن به ویروس قرار می‌دهد.
دکتر لنکرانی، محور‌های همایش را سلامت روان در بانوان، بهداشت باروری، پاندمی کووید۱۹ و سلامت بانوان، فرسودگی شغلی در بانوان و آسیب‌های اجتماعی برشمرد.
وی با بیان اینکه مباحث علمی در این همایش دو روزه در قالب ۲۰ سخنرانی کلیدی ارائه می‌شود، افزود: از ۲۹۲ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش ۱۸۵ مقاله برای ارائه به صورت الکترونیکی پذیرفته شده است.

ثبت دیدگاه