• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تصویب طرح ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز

  • 08 آذر 1400 - 10:21
تصویب طرح ساماندهی معتادان متجاهر در شیراز

طرح دو فوریتی ساماندهی سالانه حدود هزار معتاد متجاهر توسط شهرداری شیراز در شورای شهر شیراز تصویب شد.

در طرحی که در جلسه بیس و هشتم شورای شهر شیراز تصویب شد، شهرداری شیراز موظف است امسال زمینه ساماندهی هزار معتاد متجاهر بومی استان را فراهم کند.
در این طرح پنجاه درصد اعتبارات مصوب را شهرداری صرف راه اندازی و تجهیز مرکز کارآفرینی برای بهبود یافتگان ناشی از مواد مخدر در کنار مراکز نگهداری معتادان می‌کند.
همچنین در این جلسه مصوب شد که شهرداری برای ایجاد مدیریت مرکز اسناد در همه حوزه‌های شهرداری، اقدامات لازم را انجام دهد. بر این اساس، شهرداری باید زیرساخت نرم افزاری مناسب برای اسکن اسناد، OCR اسناد تایپ شده (تشخیص خودکار متون در تصاویر) (Optical Character Recognition) و مدیریت یکپارچه اسناد تبدیل شده به متن را فراهم کند به طوری که همه اسناد تا آخر امسال اسکن شود.
رفع نیازهای ساکنان شمال غرب شیراز از دیگر مصوبات شورای شهر بود که بر اساس آن، شهرداری موظف شد نسبت به شناسایی زمین در محدوده شمال غرب شیراز برای ایجاد بازارچه بزرگ میوه و تره‌بار، کارخانجات سورتینگ، بسته‌بندی، سردخانه و کشتارگاه اقدام و در مدت دو ماه بسته سرمایه‌گذاری به همراه طرح توجیهی و اقتصادی آن را به کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورا ارائه کند.
در جلسه امروز شورا مقرر شد برای تعریف بسته سرمایه‌گذاری با موضوع پردیس ترکیبی سینمایی و تئاتر و بازار صرافان واقع در بلوار زند پس از مذاکره با حوزه هنری تهران و مالکان سینما‌های موجود واقع در خیابان زند و خیابان سعدی در مدت دو ماه نسبت به تهیه طرح تجاری و توجیه اقتصادی اقدام و به کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری ارائه شود.
ساماندهی اغذیه و نوشیدنی فروش های سیار در مدت دو هفته به وسیله مذاکره با سرمایه گذاران و تهیه مدل سرمایه‌گذاری در قالب BOT یا BOLT، تهیه بسته سرمایه گذاری و ساخت باغ گل‌ها در بوستان آزادی در مدت یک ماه، جانمایی و طراحی ساخت بازارچه صنایع دستی در مجموعه گردشگری، بافت تاریخی و فرهنگی در مدت دو هفته و ثبت پانزدهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شیراز درمدت دو ماه با پیگیری شهرداری شیراز، از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای شهر اسلامی شیراز بود.

ثبت دیدگاه