• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس فارس

  • 09 آذر 1400 - 10:16
مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس فارس

بیست و سومین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور امروز ۸ آذر هم زمان با سراسر کشور به صورت مجازی در مدارس خوان ساری و خاتم الانبیا شهر شیراز برگزار شد.

محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت : هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در برابر زلزله و حوادث طبیعی، انجام واکنش ‌های صحیح و سریع و در نهایت کاهش تلفات و خسارت های ناشی از آن است.
او اظهار داشت : با توجه به محدودیت حضور دانش آموزان در مدارس این مانور ویژه دانش آموزان و اعضای خانواده آنها به صورت مجازی و با حضور آتش نشانان در دو مدرسه خوان ساری و خاتم الانبیا و ارائه آموزش های تئوری و عملی در خصوص مواجه با حوادث ناشی از زلزله صورت گرفت.

قانع ادامه داد: آتش نشانان در این مانور آموزش های خود را به صورت مجازی با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری به دانش آموزان و خانواده های آنان ارائه دادند، همچنین با حضور تعدادی از دانش آموزان در دبستان خاتم الانبیا آموزش های عملی به صورت حضوری نیز انجام گرفت.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز تاکید کرد: این روز، فرصت مناسبی است تا توان‌مندی‌های شهر شیراز و نیز میزان آمادگی برای مقابله در برابر بلایای طبیعی را مورد سنجش قرار دهیم، نقاط ضعف وقوت را شناسایی و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت با انجام مانور در بخش‌های مختلف اقدام و به این ترتیب در برابر حوادث طبیعی میزان خسارت را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
قانع بیان داشت: در قالب جشنواره بزرگ شهر ایمن با مشارکت شهروندان و با همکارای اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از همه مراکز آموزشی سطح شهر بازدید و ارزیابی ایمنی صورت خواهد پذیرفت.

ثبت دیدگاه