• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بستری ۱۰۴۴ بیمارکرونایی در بیمارستان‌های فارس

  • 12 آذر 1400 - 10:23
بستری ۱۰۴۴ بیمارکرونایی در بیمارستان‌های فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۵۹۶ تست کرونا شامل یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۵۰۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۱ هزار و ۸۷۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۵۶ هزار و ۹۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۶۷۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۵۰۱ هزار و ۵۴۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
دکتر سید روح الله حسینی همچنین از بهبودی ۴۹۰ هزار و ۵۱۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه ۱۳۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۴۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را هفت هزار و ۲۷۳ نفر اعلام کرد.
او با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به پنج میلیون و ۹۰۴ هزار و ۸۸۹ دُز رسیده است، اعلام کرد: با تلاش مدافعان سلامت حوزه بهداشت در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون سه میلیون و ۱۵۹ هزار و ۹۱۹ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۷۰ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر در گروه‌هایی که واکسن دریافت نکرده اند، بسیار بیشتر است، از کسانی که واکسن دریافت نکرده اند یا افرادی که تنها دُز اول واکسن را دریافت کرده اند، خواست برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا ایمنی جمعی مورد نظر در جامعه ایجاد شود و هرچه زودتر بتوانیم از بحران شیوع کروناویروس عبور کنیم.

ثبت دیدگاه