• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۷۲۷۷ نفر رسید

  • 13 آذر 1400 - 8:06
شمار جانباختگان کرونا در فارس به ۷۲۷۷ نفر رسید

با فوت ۴ هم استانی دیگر، شمار جانباختگان ناشی از کروناویروس در فارس به ۷۲۷۷ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با جان باختن چهار هم استانی دیگر بر اثر این بیماری از روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۲۷۷ نفر رسید.
سید روح اله حسینی اظهارداشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۶۶۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۲ هزار و ۱۲۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۶ هزار و ۸۲۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۸۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۵۰۱ هزار و ۹۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام بستری ۱۴۲ بیمار جدید از ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را هم اکنون در بیمارستان‌های استان نیز، هزار و هشت نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی در ادامه از بهبودی ۴۹۱ هزار و ۳۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۹۱۶ هزار و ۱۹۵ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۶۳ هزار و ۵۵ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۵۳ هزار و ۱۴۰ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دانشگاه با تاکید بر قدرت سرایت پذیری و انتشار بالای کروناویروس، از مردم خواست تا برای حفظ جان خود و اطرافیان، شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کرده و در انجام واکسیناسیون مشارکت کنند.

ثبت دیدگاه