• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

افزایش ۱۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در فارس

  • 14 آذر 1400 - 18:13
افزایش ۱۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در فارس

سرهنگ سلیمی رییس پلیس راهور فارس در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان گفت: برابر آمار ۸ ماهه پلیس در حوزه درون شهری افزایش ۱۱ درصدی تصادفات منجر به فوت روبرو هستیم و شهر‌های شیراز فسا و نورآباد بیشترین افزایش در تصادفات منجر به فوت را داشته اند.
سرهنگ سلیمی افزود: در حوزه برون شهری افزایش ۹ درصدی در وقوع تصادفات منجر به فوت و افزایش  ۱۱درصدی در تعداد متوفیان داشته ایم و در حوزه تصادفات جرحی برون شهری افزایش ۷ درصدی و تعداد مجروحین هم افزایش ۴ درصدی شاهد هستیم.
او ادامه داد: عوامل شکل گیری کشتگان حوادث رانندگی سهم موتور سیکلت سواران ۳۳ درصد و عابران پیاده ۴۴ درصد و سایر کابران ترافیکی ۲۳ درصد است.

مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: در ۸ ماهه اول امسال بیش از ۳۳ هزار ماموریت با حوادث ترافیکی در اورژانس ۱۱۵ داشته ایم که ۳۷ هزار مصدوم راو همکاران معاینه و موارد لازم را به بیمارستان منتقل کرده اند.
او افزود: در این مدت ۴۲۴ فوتی در تصادفات استان داشته ایم.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس با بیان این که کاهش درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات در سطح استان نیاز جدی به همکاری فرمانداران در هر شهرستان دارد، اظهارداشت: آمار فوت ناشی از تصادف در هر یک از شهرستان‌ها باید از سوی نهاد‌های مربوطه به فرمانداران اعلام و از آن‌ها خواسته شود بر اساس ابزار‌های قانونی که در اختیار دارند در چارچوب یک‌جدول زمان بندی شده این آمار را تا پایان ۱۴۰۱ تا ۵۰ درصد کاهش دهند.
ایمانیه با تاکید بر این که برگزاری جلسات برای رفع مشکلی با این سطح از اهمیت حتما باید بر اساس ضوابط خاصی برگزار شود، تصریح کرد: همه مواردی که در این جلسه به عنوان دستور کار مطرح می‌شود باید پیش از این در جلسات کمیته‌های مربوطه به صورت تخصصی بررسی شده باشد.
او همچنین بر لزوم برگزاری جلسات شورای راهبردی تصادفات استان در فواصل زمانی کمتر تاکید کرد.
استاندار فارس با بیان این که کاهش درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات در سطح استان نیاز جدی به همکاری فرمانداران در هر شهرستان دارد، اظهارداشت: آمار فوت ناشی از تصادف در هر یک از شهرستان‌ها باید از سوی نهاد‌های مربوطه به فرمانداران اعلام و از آن‌ها خواسته شود بر اساس ابزار‌های قانونی که در اختیار دارند در چارچوب یک‌جدول زمان بندی شده این آمار را تا پایان ۱۴۰۱ تا ۵۰ درصد کاهش دهند.
او از اداره راهداری خواست تا یک ماه آینده برنامه زمان بندی رفع نقاط حادثه‌خیز استان را تدوین کند.
ایمانیه یادآور شد: بی شک در صورت تامین بودجه‌های بیشتر سرعت بخشیدن به این برنامه از اولویت‌های مدیریت ارشد استان خواهد بود.
به اعتقاد استاندار فارس ایجاد یک نرم افزار جامع تصادفات که در برگیرنده اطلاعات همه جانبه از ارکان‌های مختلف از جمله اورژانس، پلیس، راهداری، پزشکی قانونی باشد، در برنامه ریزی‌های زیرساختی بسیار اثر بخش خواهد بود.
نماینده عالی دولت در استان فارس یادآور شد: با نظارت معاون عمرانی استانداری تفاهم نامه جدید شهرداری شیراز و اداره راهداری درباره کمربندی شیراز باید تا دو هفته آتی نهایی شود.
او ادامه داد: این تفاهم باید منجر به کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر ناشی از تصادفات در کمربندی شیراز شود.
ارائه آمار دقیق از خرابی دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در استان، تدوین برنامه‌ای اثر بخش برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در امر فرهنگسازی و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش استفاده از کلاه ایمنی به میزان ۷۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۰ از موارد دیگری بود که استاندار فارس بر لزوم اجرایی شدن آن‌ها تاکید کرد.

ثبت دیدگاه