• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

توزیع ۱۱۱ سری جهیزیه در استان فارس

  • 21 دی 1400 - 16:38
توزیع ۱۱۱ سری جهیزیه در استان فارس

مدیر کل کمیته امداد استان فارس گفت: در طرح ۳۱۳ تاکنون ۱۱۱ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند و ۴۳۳۱ بسته غذایی به خانواده‌های تحت حمایت اهدا شده است.

محمد بذرافشان دوشنبه ۲۰ دی در مراسم افتتاحیه طرح ۳۱۳ که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ با حضور معاون فرهنگی حوزه علمیه کشور و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: در استان پهناور فارس با هدف ایجاد ارتباط مستمر و موثر روحانیون با خانواده‌های مورد حمایت امداد از طریق فعالیت‌های فرهنگی در قالب روزهای خانگی و تبلیغ چهره به چهره درصدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد به مدت پنج ماه در مرحله اول، برای تعداد ۴۰۰ خانوار ساکن در ۱۲۰ روستای منتخب با حضور ۸۰ روحانی طرح هجرت مستقر عملیاتی شد.

او افزود: همچنین در مرحله دوم با حضور بیش از ۴۰ روحانی طرح هجرت در ۳۲ شهرستان و بخش و ۶۰ روستا در مناطق محروم برای ۳۰۰ خانواده تحت حمایت طرح تبلیغ چهره به چهره با هدف سرکشی از خانواده‌های مورد حمایت و شناسایی و رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و نیازهای معیشتی خانواده انجام شده است.

بذرافشان خاطرنشان کرد: به فراخور وضعیت خانواده و با در نظر گرفتن اولویت مسائل خانواده پیگیری و در همین راستا ۲۲۰۰ بار از خانواده‌ها در قالب طرح چهره به چهره سرکشی انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: همچنین به منظور تقویت روحیه مذهبی خانواده‌های مشمول طرح فلاح با هدف برگزاری مجالس مذهبی در منازل خانواده‌های مورد حمایت، در راستای تقویت باورهای دینی و افزایش منزلت اجتماعی خانواده‌ها در طول پنج ماه ۴۰۰ جلسه و در طول هشت ماهه گذشته ۶۰۰ جلسه روضه خوانی برگزار شده است.

او بیان کرد: در حاشیه اجرای این طرح با عنایت به لزوم بهره‌برداری از ظرفیت عظیم مراکز نیکوکاری و واگذاری خدمات تخصصی بیماران و همچنین هدف گذاری انجام شده جهت تحقق درآمدهای مردم در راستای بودجه تعهدی سال ۱۴۰۰ با ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی با هدف ارائه خدمات ارزشمند فرهنگی و آموزشی به نیازمندان راه اندازی و ایجاد شده که زمین در همین ارتباط تاکنون معادل مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط روحانیون معزز طرح در جهت کمک به خانواده تحت حمایت هزینه شده است.

بذرافشان با بیان اینکه در هشت ماهه امسال ۱۲ مرکز نیکوکاری توسط روحانیون راه اندازی شده است، عنوان کرد: تعداد ۷۸ سری کالاهای اساسی منازل و ۴۳۳۱ بسته غذایی به خانواده‌های تحت حمایت اهدا شده است.

او در ادامه از تامین هزینه درمان رایگان ۹۳ نفر از خانواده تحت حمایت خبر داد و خاطرنشان کرد: ایجاد ۱۱۲ شغل جهت فرزندان، ۶۴ مورد تعمیر و تأمین مسکن برای نیازمندان، اهدای تعداد ۱۱۱ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند، تهیه و توزیع تعداد ۱۳۸ لوازم آموزشی از جمله تبلت و گوشی موبایل جهت فرزندان تحت حمایت از دیگر اقدامات این نهاد در هشت ماهه امسال توسط روحانیون بوده است.

مدیرکل امداد امام(ره) فارس از بازگشت به تحصیل ۷۷ نفر از دانش آموزان تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: شناسایی ۳۶ نفر از افراد نخبه و مستعد از بین خانواده‌های تحت حمایت گوشه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی روحانیون معزز طرح ۳۱۳ با همراهی همسران مکرمه آن‌ها بوده است.

ثبت دیدگاه