• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

ثبت ۸۲ مورد بستری و سه مرگ ناشی از کرونا در فارس

  • 22 دی 1400 - 10:23
ثبت ۸۲ مورد بستری و سه مرگ ناشی از کرونا در فارس

طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ مورد بستری جدید و سه مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا ویروس، در استان فارس ثبت شده است.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، یک میلیون و ۸۶۰ هزار و ۹۲۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع از ابتدای شیوع کروناویروس تا صبح روز سه‌شنبه ۲۱ دی در فارس منجر به شناسایی ۵۱۴ هزار و ۳۵۱ بیمار مثبت شده است.

این آمار حاکیست که با بستری ۸۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۹۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

آخرین اطلاعات آماری نشان‌دهنده ثبت سه مورد فوت بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته و رسیدن مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۴۳۵ نفر در استان فارس است.

آمارها نشان می‌دهد که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۵ هزار و ۳۹۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

برابر این آمار، مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ۶ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۲ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۵۶ هزار و ۳۸۸ دُز نوبت دوم و ۶۶۹ هزار و ۸۶۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه