• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

حضور دانش‌آموز در مدرسه اجباری نیست

  • 23 دی 1400 - 12:48
حضور دانش‌آموز در مدرسه اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید براینکه آموزش حضوری هنوز هم جایگزینی ندارد، مدارس فارس را دارای شرایط مناسب برای حضور دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد که همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمام مدارس رعایت می‌شود.

محمدخلیل عسکری چهارشنبه ۲۲ دی با بیان اینکه اعتقاد داریم هیچ روشی جایگزین آموزش‌های حضوری نمی‌شود، گفت: زمینه لازم برای برگزاری حضوری کلاس‌های درس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان فارس انجام شده و مدیران و معلمان با جدیت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای آموزش حضوری دانش آموزان را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، عسکری با بیان اینکه در ابتدای مهرماه مقرر شد که مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری آموزش‌های خود را به صورت حضوری دنبال کنند، ادامه داد: در ادامه نیز مقرر شد دیگر مدارس نیز با در نظر گرفتن گروه بندی و رعایت پروتکل‌ها کلاس‌های خود را به صورت حضوری برگزار کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: روح حاکم بر تمام بخشنامه‌های و دستورالعمل‌های اجرایی برای برگزاری حضوری کلاس‌های درس، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب کلاس‌های درس وسایر پروتکل‌های بهداشتی است.

او گفت: براساس آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا نیز مجددا، مجوز آموزش حضوری مدارس صادر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده، معلمان و دبیران سراسر استان به صورت فعال در مدارس حضور دارند و آماده ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

عسکری با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، در عین حال گفت: توصیه جدی حضور آنها برای کاستن آسیب‌های مختلف تعطیلی آموزش حضوری ناشی از دوران کرونا است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تصمیم گیری در رابطه با چگونگی برگزاری آموزش‌های حضوری از جمله گروه بندی دانش آموزان، اولویت بندی و ساعت بندی دروس بر عهده شورای مدرسه است.

ثبت دیدگاه