• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مختومه شدن ۴ پرونده قتل با مصالحه در فارس

  • 23 دی 1400 - 15:49
مختومه شدن ۴ پرونده قتل با مصالحه در فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس از حصول سازش در چهار فقره پرونده قتل عمدی و نجات چهار محکوم به قصاص در نیمه اول دی ماه در چهار حوزه قضایی استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی گفت: به تأسی از سیره اهل بیت (ع) و با رأفت و گذشت خانواده های اولیاء دماء، تلاش های مسئولان قضایی فارس، اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف و داوری استان و با کمک معتمدین و ائمه جماعات در حوزه های قضایی خنج، داراب و شعب ۴۲ویژه زندان و ۷۶ ویژه استان چهار محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، موسوی با قدردانی از تلاش های انجام شده در این راستا، افزود: توسعه حل اختلاف استان همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته‌اند، چرا که صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش ومرتبه بسیار والایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد نیز به این امر مهم اشاره شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش که دارای ریشه‌های دیرینه تاریخی و اعتقادی در میان مردم مسلمان ایران اسلامی است، می‌تواند در بسیاری از موارد، حلال مشکلات باشد که تحقق این مهم، سعی جمعی و عزم همگانی را می‌طلبد.

موسوی یاد آور شد: توسعه حل اختلاف استان فارس در زمینه صلح و سازش به خصوص در پرونده های قتل تاکنون منجر به اقدامات بسیار مناسبی شده است و امروز با کمک سایر ائمه جمعه و جماعات، افراد متنفذ و تأثیرگذار، بزرگان و همچنین سایر نهادها همچون مصلحین قرآنی، می توانیم از ورود بسیاری از پرونده های قضایی به دادسرا و دادگاه ها بکاهیم.

ثبت دیدگاه