• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در فارس

  • 25 دی 1400 - 12:53
خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: سیل اخیر جنوب استان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و بالغ بر۱۳۰۰  میلیارد تومان به بخش های زیربنایی و زیرساخت های آب، برق، گاز و مخابرات خسارت زد.

محمود رضایی جمعه ۲۴ دی با بیان اینکه ۱۳۸۰ خانه شهری و روستایی در سیل اخیر فارس تخریب شده و نیازمند بازسازی و احیا است، به خبرنگاران گفت: طبق مصوبه کمیسیون عمران مجلس به صاحبان واحدهای تخریب شده از سیل در جنوب استان تسهیلاتی معادل ۲۷۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی پرداخت خواهد شد که ۲۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات و ۷۰ میلیون تومان در قالب وام های بلا عوض است.

معاون استانداری فارس گفت: سود این تسهیلات برای واحدهای شهری ۵ درصد و برای واحدهای روستایی ۴ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله خواهد بود و تسهیلاتی نیز برای تعمیر منازل آسیب دیده از سیل در نظر گرفته شده است. 

رضایی همچنین به پرداخت وام‌های بلاعوض در این زمینه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این کمک ها معادل ۲۵ میلیون تومان است که برای تعمیر واحدهای آسیب دیده پرداخت می‌شود.

وی در ادامه از پرداخت وام های بلاعوض ۷۰ میلیون تومانی در قالب تسهیلات معیشتی و برای اسکان موقت افراد سیل زده در شهرها و روستاهای آسیب دیده استان خبر داد و گفت: در مجموع مقرر شد مبلغی بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان در قالب کمک های تسهیلاتی و وام های بلاعوض از طریق بنیاد مسکن، به آسیب دیدگان از سیل در شهرها و روستاهای جنوبی فارس پرداخت شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجموعه اجرایی بنیاد مسکن در مناطق جنوبی استان مستقر شده و عملیات آوار برداری را آغاز کرده است؛ بعد از انجام این مقدمات، عملیات بازسازی و تعمیر منازل شروع خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه تسهیلات تعمیر و بازسازی و اسکان موقت، از طریق بنیاد مسکن در اختیار واجدین شرایط و متقاضیان دریافت این تسهیلات قرار می گیرد، افزود: دولت نیز بخشی از مصالح ساختمانی را به صورت بلاعوض در اختیار افرادی که نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی اشان اقدام کنند، قرار خواهد داد.

ثبت دیدگاه