• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تاکید نماینده شیراز بر حل مشکلات بازار وکیل

  • 27 دی 1400 - 16:35
تاکید نماینده شیراز بر حل مشکلات بازار وکیل

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با حضور در بازار وکیل شیراز و شرکت در نشست مشترکی با مسئولان دستگاههای اجرایی، بر حل مشکلات این بازار تاکید کرد.

ابراهیم عزیزی یکشنبه ۲۶ دی در این نشست با تاکید بر حفظ بازارهای سنتی شیراز گفت: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، ارتباط بازار و مسجد و دیگر مناسبات فرهنگی در بازارهای سنتی کاملا محسوس بوده و حفظ این بازارها در واقع حفظ فرهنگ و معماری اصیل کشور است.

او با بیان اینکه باید مشکلات بازار را در عرصه های مختلف با هم افزایی همه دستگاه‌ها حل کرد، افزود: واقعاً حیف است که این بازارها مورد کم مهری قرار گیرند؛ بازارهایی که هنوز در آن زندگی جریان داشته و داد و ستد انجام می‌شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این که ما شاهد تخریب بازارهای سنتی باشیم و هر روز بخشی از آن به دلیل رسیدگی نشدن از بین برود، زیبنده شهر شیراز نیست، در حالی که می‌توان با کمک همدیگر نواقص و کاستی‌های این مکان‌ها را حل و فصل کرد.

در ادامه این نشست پس از بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات بازار، مقرر شد یک تیم مشترک از شهرداری منطقه، میراث فرهنگی، مخابرات، گاز، برق و نمایندگان بازار تشکیل تا از کانال تاسیساتی مشترک موجود در کف بازار بازدید کرده و مواردی که نیاز به اصلاح دارد را مشخص کنند.

همچنین مقرر شد اداره مخابرات یک تیم فنی به بازار اعزام کند تا نسبت به بررسی مشکلات سیم‌های مخابراتی و ساماندهی و انتقال آن به کانال تاسیسات مشترک اقدام کند.

در این جلسه مقرر شد تا ۱۵بهمن ماه شهرداری با همکاری میراث فرهنگی و سایر دستگاههای مرتبط طرح اجرایی و اصلاحی محور چاپارخانه تاورودی بازار وکیل(بست شهید فروردین) را تهیه و در نشستی مورد بررسی کارشناسی قرار دهند.

همچنین مقرر شد در خصوص زمین پست بازار وکیل که در مجاورت مسجد حاج غنی قرار دارد، کمیسیون عمران شورای شهر تعیین تکلیف کند.

ثبت دیدگاه