• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

تزریق بیش از ۷ میلیون دُز واکسن کرونا در فارس

  • 28 دی 1400 - 16:47
تزریق بیش از ۷ میلیون دُز واکسن کرونا در فارس

آمار روزانه از وضعیت کروناویروس در استان فارس حاکیست که تعداد دُزهای اول، دوم و سوم واکسن علیه کرونا در این استان از مرز ۷ میلیون دُز عبور کرده است.

براساس آخرین آمار اعلامی علوم پزشکی شیراز، طی مدت شیوع کروناویروس در شهرستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۴۱۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه و براساس آن ۵۱۶ هزار و ۱۲۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این آمار گواه اینست که طی ۲۴ ساعت گذشته و با بستری شدن ۸۱ بیمار جدید، تعداد کل افراد بستری به دلیل ابتلا به کرونا در فارس به ۳۳۵ بیمار رسیده است حال آنکه ۵۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

به استناد آخرین آمار متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس در فارس جان خود را از دست دادند و آمار قربانیان این بیماری از ابتدا تا صبح دوشنبه ۲۷ دی به عدد ۷۴۵۲ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۶ هزار و ۶۹۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

برابر این آمار در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۱۲ هزار و ۴۲۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۵۷ هزار و ۸۹ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۷۷ دُز نوبت دوم و ۷۸۳ هزار و ۴۵۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه