• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

افزایش موارد فوت و بستری کرونا در فارس

  • 06 بهمن 1400 - 8:46
افزایش موارد فوت و بستری کرونا در فارس

براساس آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی روزهای اخیر شاهد روند صعودی اما آرام موارد ابتلا، بستری و فوت بر اثر بیماری کروناویروس در استان فارس هستیم.

به استناد آخرین آمار اعلامی از وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، تا صبح سه‌شنبه ۵ بهمن یک میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۱۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه و ۵۲۱ هزار و ۸۴۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این آمار حاکیست که با بستری ۱۰۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۷۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند و تعداد ۵۲ نفر از این بیماران به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

آمار اعلامی علوم پزشکی شیراز حاکیست که در ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۴۶۸ نفر رسیده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۹ هزار و ۳۱۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۲۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۶۸ هزار و ۱۳ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۹۹ دُز نوبت دوم و ۹۳۶ هزار و ۸۱۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

به گزارش ایسنا، مقایسه بین آمارهای روزانه از وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس، حاکی از تداوم روند افزایشی موارد ابتلا و بستری طی روزهای اخیر است؛ اگرچه رشد آماری به کندی انجام می‌شود اما کاهش سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان و پائین آمدن میزان استفاده از ماسک به کمتر از ۵۰ درصد، در کنار قدرت بیماری‌زایی و شیوع کرونای اُمیکرون، نگرانی جدی را به دنبال داشته است.

ثبت دیدگاه