• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

وضعیت ۴ شهرستان فارس نارنجی شد

  • 09 بهمن 1400 - 12:38
وضعیت ۴ شهرستان فارس نارنجی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نارنجی شدن وضعیت شیراز، گراش، کوار و زرقان، شرایط به وجود آمده را تهدیدی برای تمام مردم عنوان کرد.

سید وحید حسینی جمعه ۸ بهمن با اعلام این خبر به خبرنگاران، از افزایش موارد ابتلا و بستری طی روزهای اخیر خبر داد و از مردم استان فارس خواست تا شرایط کنونی را یک زنگ هشدار جدی قلمداد کنند.

او تاکید کرد: ورود به مرحله نارنجی به منزله این هشدار است که هرگونه سهل انگاری می‌تواند موجب مواجهه با یک بحران جدی و ایجاد پیامدهای ناگوار برای سلامت عزیزانمان شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، از مردم استان خواست تا در شرایط کنونی که امیکرون به سرعت در حال گسترش است، ایمنی خود را تا حد امکان در برابر این بیماری افزایش دهند که مهم ترین توصیه در این زمینه، دریافت واکسن و به ویژه تکمیل واکسیناسیون با دریافت دز سوم واکسن است.

حسینی با اعلام اهمیت موضوع واکسیناسیون در شرایط کنونی، از تلاش برای دسترسی آسان مردم استان به واکسن با اجرای طرح «هر محله_ یک پایگاه واکسیناسیون» خبر داد و گفت: در همین راستا به نحوی برنامه ریزی شده تا مراکز خدمات جامع سلامت استان امکان تزریق واکسن به مراجعه کنندگان را داشته و مردم بتوانند هرچه سریع تر، با دریافت به موقع واکسن، در برابر این بیماری ایمنی بالاتری داشته و موج جدید بیماری پیامدهای منفی کمتری را در جامعه به همراه داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نباید طولانی شدن کرونا موجب عادی پنداری در برابر این بحران شود، از عموم مردم استان فارس خواست تا همچنان از تجمعات پرهیز کرده و از سلامت خود و دیگران در برابر این بیماری محافظت کنند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس ضمن اعلام آمادگی تمام مراکز ارائه خدمات سلامت استان برای مقابله با موج ششم بیماری و حفظ سلامت مردم استان، از مسوولان دستگاه های اجرایی نیز خواست تا از مواردی نظیر برگزاری تجمعات در استان جلوگیری شود تا بتوانیم از موج جدید بیماری عبور کرده و از وضعیت تهدیدآمیز کرونایی خارج شویم.

ثبت دیدگاه