• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

بستری ۱۴۰ بیمار جدید در فارس

  • 09 بهمن 1400 - 10:38
بستری ۱۴۰ بیمار جدید در فارس

طبق آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی یکروز گذشته، تعداد ۱۴۰ بیمار در بیمارستانهای فارس بستری شده‌اند که نسبت به روزهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

طبق آخرین گزارش‌ها، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح جمعه ۸ بهمن، یک میلیون و ۹۰۴ هزار و ۵۵۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی۵۲۶ هزار و ۷۲۶ بیمار مثبت مبتلا به کرونا شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۱۴۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۶۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

برپایه این آمار با جان باختن سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ در فارس به هفت هزار و ۴۷۶ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۱۱ هزار و ۹۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

آخرین آمار نشان می‌دهد که آمار واکسیناسیون در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۲۸۵ هزار و ۳۳۴ دُز رسیده است.

بر این اساس از کل واکسن‌های تزریق شده سه میلیون و ۲۷۱ هزار و ۵۴۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و یکهزار و ۳۱۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۷۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

ثبت دیدگاه