• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

موانع ساخت مسکن فرهنگیان در فارس برطرف شود

  • 09 بهمن 1400 - 16:40
موانع ساخت مسکن فرهنگیان در فارس برطرف شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در ۷۴ منطقه و شهر استان، فرهنگیان اقدام به ثبت نام برای مسکن کرده اند که انتظار است موانع موجود برای شروع به ساخت هرچه سریعتر این منازل در سراسر فارس برطرف شود.

محمد خلیل عسکری در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن و راه و شهرسازی فارس گفت: حفظ شان معلم در جامعه یک ضرورت اساسی است و امروز هیچ معلمی نباید دغدغه مسکن داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش، عسکری افزود: خوشبختانه در ۳۲ شهر و منطقه استان به کمک اداره کل راه و شهرسازی زمین های ساخت منازل برای فرهنگیان مشخص شده است و انتظار است در دیگر شهرها نیز این مسئله هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ساخت مسکن برای فرهنگیان در کنار اجرای رتبه بندی معلمان می‌تواند انگیزه معلمان را در اجرای برنامه های آموزشی دوچندان کند.

عسکری ادامه داد: تا کنون بیش از ۳ هزار ۸۰۰ معلم فارسی در طرح ثبت نام مسکن فرهنگیان ثبت نام کرده‌اند.

در این جلسه جعفر زاهدی، مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز از برنامه ریزی لازم برای تامین زمین در ۳۰ شهر و منطقه دیگر فارس برای ساخت مسکن فرهنگیان خبر داد.

همچنین عطاءالله زمانی، مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز از آمادگی لازم برای ساخت باسرعت و کیفیت مسکن برای فرهنگیان خبر داد.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن از سال ۹۸ در سامانه maskan.medu.ir آغاز شد؛ متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و تاکنون از هیچ‌یک از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند.

ثبت دیدگاه