• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

ناطق نوری: تندروها و بی‌ترمزها یکی از بدبختی‌های کشور هستند

  • 05 اسفند 1392 - 0:02
ناطق نوری: تندروها و بی‌ترمزها یکی از بدبختی‌های کشور هستند

یک عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر بحث آبروی افراد مدنظرمان است، چرا تا پرونده کسی روشن نشده و محاکمه و دادگاه برای او برگزار نشده،‌آبرویش را می‌بریم.

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری با بیان این‌که آدم‌های با تقوا افراط‌گر و تندرو نیستند، بلکه معتدل هستند، گفت: هم‌اکنون یکی از بدبختی‌های کشور ما این است که گرفتار تندروها و بی‌ترمزها هستیم. حال چه چپ، چه راست باشد. تندروی و نامتعادل حرکت کردن به کشور و انقلاب ضربه می‌زند. ما میزان داریم و میزان ولی فقیه و ولی امر مسلمین است. معنا و ابعاد ولایت فقیه نیز بیان شده است. اوامر ولی، مولوی و ارشادی است و اینکه تکلیفان در مولوی و ارشادی چیست نیز بیان شده است. حال برخی کاسه‌های داغ‌تر از آش هستند که اینها زمان امیرالمؤمنین هم بودند و آخرسر هم جزو خوارج شدند.

 وی گفت: علامت سجده روی پیشانی خوارج دیده می‌شد و آستین لباسشان پاره می‌شد، اینها به ظاهر زاهد بودند اما امیر المؤمنین علی (ع) در موردشان می‌گفت که خطر اینها از کفار بیشتر است.

 ناطق‌نوری ادامه داد: به برخی گفته می‌شود که ولی امر و ولی فقیه موضوعی را فرموده‌اند، اما افراطیون می‌گویند که برخی چیزها را ایشان مصلحت نمی‌دانند و ما باید جاده صاف کن باشیم که در واقع این جلوتر از امام حرکت کردن است.

 وی اظهار کرد: تکفیری‌ها و القاعده و این مرزها از کجا آمده‌اند. این تندروها به نام اسلام، فساد و جنایت می‌کنند، سر می‌برند و قلب طرف را می‌خورند و به زنان مردم تعدی می‌کنند و فکر هم می‌کنند با این کارها به بهشت می‌روند.

ثبت دیدگاه