• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

یک سگ در بوکان ۳۴ نفر را روانه بیمارستان کرد

  • 12 اسفند 1392 - 0:03
یک سگ در بوکان ۳۴ نفر را روانه بیمارستان کرد

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان در آذربایجان غربی گفت: یک قلاده سگ ولگرد در این شهرستان با گزش ، ۳۴ نفر را راهی بیمارستان کرد.

رحیم ایزد مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این سگ در ساعات اولیه صبح در حاشیه منطقه امیر آباد بوکان در مکانی خود را پنهان می کرد و هنگامی که رهگذران بخصوص کودکان و افراد کهنسال از آنجا عبور می کردند از پناگاه خارج شده و با حمله آنها را زخمی می کرد.

ایزد مهر اضافه کرد : افراد زخمی معمولا از کمر به پایین مورد گزش گرفته و به بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی یاد آور شد : تمام افزادی که مورد گزش سگ قرار گرفته اند ، واکسن ضد هاری به آنها تزریق شده و پس از مداوای سرپایی مرخص شده اند که حال همه آنها خوب است.

ایزدمهر افزود: برای تلف کردن این سگ ۱۲ نفر در قالب چهار دستگاه خودرو از جمله کارشناسان شبکه بهداشت و دو تیرانداز ماهر بسیج شدند که پس از چند روز موفق شدند سک را تلف کنند.

این کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان افزود: پس از انجام آزمایشات لازم مشخص شد که خوشبختانه این سگ مبتلا به بیماری هاری نمی باشد .

ایزد مهر گفت: با توجه به معضلات و مشکلات ناشی از افزایش تعداد سگ های ولگرد در حواشی شهر بوکان ، برنامه اتلاف سگ های ولگرد در دستور کار قرار گرفت.

ایزد مهربا باین اینکه سگ های ولگرد عامل انتقال بسیاری از بیماری ها از جمله کیست هیداتید، سالک، بروسلوز و مشکلات دیگر در سطح جامعه هستند افزود: سگ ها ولگرد خطرناک پس از اتلاف با رعایت موازین بهداشتی معدوم می شوند .

شهر بوکان با داشتن بیش از ۱۱۷هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.

ثبت دیدگاه