• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

شناسایی شهید گمنام و انتقال آن به تهران

  • 21 اسفند 1392 - 0:07
شناسایی شهید گمنام و انتقال آن به تهران

شهید گمنامی که سال ۱۳۸۹ در دانشگاه خلیج فارس بوشهر به خاک سپرده شده بود، اکنون پس از اینکه شناسایی شده، با پیگیری خانواده‌اش، پیکرش برای دفن از بوشهر به تهران منتقل می‌شود.

مادر شهید بهروز صبوری می‌گوید: فرزندم فدای سر امام حسین و ابوالفضل العباس شد و اکنون اجازه‌اش را گرفته‌ام و فرزندم را با خودم به شهرم (تهران) خواهم برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برادر شهید بهروز صبوری نیز گفت:  تصمیم خانواده بر این بوده است که پیکر برادر شهیدم از دانشگاه خلیج فارس بوشهر به تهران منتقل شود. مراحل انجام این کار و روال اداری آن مدتی طول می‌کشد و نیاز به تأیید نهایی فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح سردار سیدمحمد باقرزاده  را دارد.

وی افزود: اگرچه تا به حال برای برادرم مزار خالی نگرفته بودیم اما هم اکنون پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و در نهایت محل تدفین پیکر برادرم مشخص شده است. پیکر شهید بهروز صبوری بعد از انجام مراحل اداری مختلف و انتقال به تهران با رعایت امور شرعی، در امام‌زاده حسن(ع) واقع در جنوب غربی تهران، خیابان امین‌الملک، میان پل امام‌زاده معصوم و سه راه آذری به خاک سپرده خواهد شد.

شهید بهروز صبوری ۳۱ سال پیش در سن ۱۸سالگی به شهادت رسید و پیکر او به‌دلیل شرایط عملیات در منطقه ماند. مادر شهید بهروز صبوری سال‌ها منتظر شنیدن خبری از پیکر فرزندش همانند دیگر مادران شهدای مفقود الاثر بود. جمع زیادی از مردم ایران مادر این شهید را در کلیپی معروف که نمایانگر گریه‌ها و انتظار این مادر در استقبال از شهدای گمنام است مشاهده کرده‌اند. این کلیپ با عنوان «گمنام ۶۱» بارها در فضای مجازی و رسانه ملی منتشر شده است و مادر شهید صبوری را کم‌کم به نمادی از انتظار مادران شهدای گمنام تبدیل ساخت.

پنج‌شنبه ۸ اسفندماه ۹۲ طبق اعلام رسمی معراج شهدای مرکز و کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح خبر کشف هویت شهید بهروز صبوری بعد از ۳۱ سال مفقود الجسد بودن، منتشر شد. پیکر مطهر شهید بهروز صبوری در جریان به خاک‌سپاری جمعی از شهدای گمنام در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ به خاک سپرده شده است و هویت او بعد از گذشت سه سال از خاک‌سپاری توسط آزمایش DNA شناسایی شد. نمونه خون خانواده شهید با نمونه استخوان شهید که در بانک ژنتیک شهدای گمنام ثبت شده بود تطابق پیدا کرده هویتش احراز شد. شهید بهروز صبوری سال ۱۳۶۱ در عملیات مسلم‌بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسید.

01-818

ثبت دیدگاه