• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

ابراز تاسف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از زد و بندهای اقتصادی در دولت سابق

  • 25 اسفند 1392 - 0:02
ابراز تاسف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از زد و بندهای اقتصادی در دولت سابق

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از خبرهایی که این روزها از زدوبندهای اقتصادی در دولت سابق در جامعه پخش می شود، گفت: باید بیماری اقتصادی را درمان کرد و جلوی بعضی ازسودجویان را گرفت که با موج آفرینی های حبابی در بازارهای خاص، آرامش اقتصادی جامعه را مخدوش می کنند.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، تولید را نقطه آغاز رونق اقتصادی در هر کشوری دانست و اظهارداشت: رکود تولید، واردات و به تبع آن قاچاق اجناس نامرغوب را رونق می دهد که طی سال های گذشته در کشور شاهد آن بودیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بخش خصوصی را ظرفیتی بالقوه برای گسترش کمی و کیفی تولید در سراسر کشور دانست و گفت: باید نگاه مقطعی به بخش خصوصی اصلاح شود که گاهی ابزار قدرت باندها می شوند و گاهی ضد ارزش تلقی می شوند.

وی با اشاره به اهداف ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تحکیم پایه های اقتصادی کشور بر اساس نگاه های علمی و تجربیات عملی است و باید همه بخش های کشور بر اساس وظایف و اختیارات قانونی در این راه تلاش کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، مطالبات بخش های مختلف از دولت را زیاد دانست و گفت : باید با اولویت بندی و استفاده از زیرساخت هایی که تهیه شده، با تدبیر و رفع موانع، واحدهای تعطیل و متوقف شده را وارد چرخه تولید کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح مباحث مثبت و منفی درباره اثرات نقدینگی در کشور گفت: یکی از هنرهای دولت ، پیدا کردن نقدینگی و هدایت آن ها به سوی تولید است تا فرصت و پشتوانه های اقتصاد، تهدید نشود.

وی با اشاره به سفر خویش به ژاپن و بررسی شرکت های بزرگ صنعتی و تولیدی آنها، افزود: از سرمایه های محدود مردم، سرمایه های عظیمی ایجاد شده بود که هم سود معقول می داد و هم رونق تولید و اشتغال جوانان را درپی داشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، مدیریت درست را از عوامل جذب سرمایه های سرگردان مردم خواند و گفت: مردم هم می خواهند با اطمینان در جاهایی سرمایه گذاری کنند که هم یک کار شخصی و هم یک اقدام ملی است.

ثبت دیدگاه