• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

توزیع ۱۲۴ میلیون نسخه کتاب درسی در سال تحصیلی آینده

  • 27 خرداد 1394 - 16:59
توزیع ۱۲۴ میلیون نسخه کتاب درسی در سال تحصیلی آینده

به گزارش خبرنگار مهر، حسین طلایی زواره در حاشیه «تور علمی تجربی از تولید تا چاپ کتب درسی» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: محتوای کتب درسی بر اساس اسناد بالادستی و به تناسب سطح یادگیری دانش‌آموزان تولید می‌شود.
وی افزود: در پی سال‌های اخیر تغییر رویکردی داشتیم که در کنار کتاب‌های درسی، بسته آموزشی نیز به دانش‌آموزان ارائه شود تا فرآیند یادگیری بهبود یابد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی بیان کرد: امسال در نحوه توزیع کتاب درسی نیز شاهد تفاوتی بودیم که برای نخستین بار کتب درسی دوره ابتدایی شهر تهران و پیش‌دانشگاهی به صورت الکترونیکی به فروش می‌رسد.
طلایی زواره با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای در خصوص فروش کتاب‌های درسی، اظهار کرد: سامانه ثبت‌نام کتاب‌های درسی دوره ابتدایی شهر تهران و پیش‌دانشگاهی از اول تیرماه فعال می‌شود.

وی اهداف فروش کتاب به صورت الکترونیکی را کاهش دغدغه خانواده‌ها، اصلاح فرآیند توزیع و توسعه فرآیند شهروند الکترونیکی دانست و گفت: دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام در مدارس، به سامانه فروش کتب درسی، مراجعه  و بر اساس کد دانش‌آموزی، کتاب درسی را تهیه و وجه آن را به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند؛ پس از آن یک کد رهگیری دریافت می‌نمایند و با اعلام کد رهگیری از مدارس، کتب را دریافت می‌نمایند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی اظهار کرد: امسال کتاب‌های درسی در دوره ابتدایی، پیش‌دانشگاهی، فنی حرفه‌ای و کار و دانش در مدارس توزیع می‌شود و دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه باید از طریق کتابفروشی‌ها، کتب درسی خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های درسی ۱۵ شهریور ماه توزیع خواهد شد، تصریح کرد: در استان تهران و البرز هجدهم شهریور ماه کتاب‌ها توزیع می‌شود.
به گفته طلایی زواره، ۱۲۵ میلیون تیراژ کتاب درسی با ۹۸۰ عنوان امسال توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت کتاب‌های درسی امسال افزایش محسوسی نداشته است، بیان کرد: افزایش قیمت کتاب‌ها پایین‌تر از ۱۵ درصد است.
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی یادآور شد: دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت برای ثبت‌نام ندارند، می‌توانند با مراجعه به مدیر مدرسه، ثبت‌نام اینترنتی انجام دهند.

ثبت دیدگاه