• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بازار خودرو در آخرین هفته‌های بهار/پیش‌بینی تابستانی قیمت خودروها

  • 28 خرداد 1394 - 18:20
بازار خودرو در آخرین هفته‌های بهار/پیش‌بینی تابستانی قیمت خودروها

به گزارش خبرنگار مهر، فصل بهار هم در حال سپری شدن و فصل گرم تابستان از راه می‌رسد؛ اگرچه تابستان فصل رفت و آمد و آغاز دور جدیدی از سفرهای مردم است اما این بازار حداقل برای خرید و فروش‌های خودرو، چندان داغ و تابستانی نیست. حتی برخی می‌گویند که بازار خودرو از ابتدای امسال تاکنون، حتی حال و هوای جنب و جوش بهاری را نداشت و بلکه بیشتر بازاری شبیه پاییز و بدون رونق بود.
از سوی دیگر، خودروسازان براساس برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به شدت مشغول افزایش تیراژ تولید هستند و این امر سبب نشده که نه قیمت خودرو تغییری کند و نه بازار رونقی حاصل از افزایش تولید به خود بگیرد، بلکه بیشتر خودروسازان هستند که افزایش تولید را صرف پاسخگویی به تعهداتشان می‌کنند. بازار اما همچنان رکود را تجربه می‌کند و هر از گاهی صدای بوق خودرویی که به فروش رفته به گوش می‌‌رسد.
به هرحال، گویا بازار خودرو قصد ندارد به این زودی، از رکود خارج شده و راه رونق را در پیش گیرد در حالی که تابستان هم به نظر برای بازار خودرو، به خزان می‌گراید.

جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار
هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۸۷۵هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس، ۳۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۳ میلیون تومان است.
همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲در بازار ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۳میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۹۵۰هزار تومان، رانا ۳۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۵۳ میلیون تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۳۰ میلیون تومان و سمند EF۷ نیز ۳۰میلیون و ۷۵ هزار تومان است. همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۲۴ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۸ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان، تیبا ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان است.
همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۶ میلیون تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۳ میلیون و ۷۵۰ تومان، کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۸ میلیون تومان است.

ثبت دیدگاه