• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

نقش تذکرات رهبری در موفقیت هسته‌ای بی‌بدیل بود

  • 18 بهمن 1394 - 9:14
نقش تذکرات رهبری در موفقیت هسته‌ای بی‌بدیل بود

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی امروز در مراسم سی و هفتمین سالگرد بازگشت امام خمینی به میهن که در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، گفت: وقتی به تاریخ مکتوب سی ساله ایران نگاه می کنیم می بینیم که ایران در طول تاریخ به عنوان یک کشور افتخار آفرین در مسیر جهانی ظاهر شده است.
وی با بیان اینکه پیش از اسلام، ایران وسیع ترین امپراتوری را داشت، گفت: پس از اسلام این کشور بزرگ در نشر اندیشه و پیشتاز بودن در نشر حکمت اسلامی پیش قراول بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در تاریخ معاصر انقلاب مشروطه، مردم اراده کردند و این اراده در پانزدهم خرداد ۱۳۴۴ ادامه پیدا کرد و تجلی آن منجر به انقلاب شد.

صالحی با بیان اینکه این برانگیختگی صد سال طول کشید و در انقلاب تجلی یافت، گفت: بنده به عنوان کسی که نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است، معتقدم که پس از برجام وارد فاز جدیدی در عرصه جهانی شده ایم.

وی با بیان اینکه مسئولان در ۱۳ سال گذشته زحمات زیادی کشده اند اما سرانجام برجام در این دولت به نتیجه رسید، افزود: استقلال یک ملت آسان به دست نمی آید، اما با اجرای برجام، حقوق ایران در دنیا تثبیت شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کشوری نداریم مانند ایران که توانسته باشد در این شرایط یکی از حقوق استراتژیک خود را به کرسی بنشاند، اظهارداشت: حدود ۸ قطعنامه شورای امنیت و ۱۲ قطعنامه شورای حکام در طول برجام ملغی شد و کشور ما که از سوی نهادهای بین المللی تحت فشار قرار داشت، توانست به افتخار از این شرایط عبور کند.
وی ادامه داد: به خود بالیدم وقتی دیدم که وزیر خارجه ما در مقابل وزرای خارجه کشورهای قدرتمند که ۹۵ درصد قدرت اقتصادی و نظامی جهان را در اختیار دارند، آنچنان با استقامت ایستاده است.

صالحی با اشاره به اینکه مذاکره کنندگان به اعتبار بزرگی ملت و اقتدار ملت و نظام به چنین دستاورد بزرگی دست یافتند، افزود: در این مذاکرات نقش مقام معظم رهبری بی بدیل بود و تذکرات ایشان و راهی که برای مذاکره با آمریکا باز کردند و تمام مراحل را زیر نظر داشتند، در مذاکرات کاملاً مشخص است.
وی با اشاره به اینکه تذکرات مقام معظم رهبری باعث می شد که طرف مقابل از خطوط قرمز عبور نکند، گفت: پس از برجام، سرانجام نیکویی را برای ملت می بینم، متاسفانه در جریان تبلیغات نتوانستیم مسائل را آنچنان مطرح کنیم اما پیش بینی می کنیم که ملت بر سکوی پرتاب قرار گرفته است.

ثبت دیدگاه