• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

تحریم های بانکی وکشتیرانی به زودی رفع می شود

  • 18 بهمن 1394 - 9:47
تحریم های بانکی وکشتیرانی به زودی رفع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین زمانی نیا عصر سه شنبه در همایش تبیین سیاست خارجی دولت یازدهم که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شهید طحانی ملارد برگزار شد، با اشاره به مذاکرات ۲۲ ماهه تیم هسته ای ایران با ۱+۵ اظهار داشت: تغییر چهره امنیتی ساخته شده ازایران در مجامع جهانی یکی از وعده های دولت تدبیر و امید و رئیس جمهور بود که با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش دیپلمات های ایران و وزیر امور خارجه محقق شد.
وی افزود: امروز شاهد حضور گسترده کاروان های تجاری و سیاسی کشورهای خارجی در ایران هستیم که در مقایسه با سی سال گذشته بی نظیر است.

رئیس تیم حقوقی مذاکره کننده هسته ای ایران عنوان کرد: تنش زدایی در سیاست خارجی همواره از جدی ترین اولویت های دولت بوده و واکنش برخی کشورهای منطقه به روند موفقیت های حاصل شده در سیاست خارجی موید حصول دستاوردهای برجسته در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
زمانی نیا گفت: جایگاه و نفوذ ایران در منطقه به گونه ای است که با قاطعیت می توان عنوان کرد، رفع و حل تمامی معادلات و معضلات منطقه منوط به حضور ایران است.

معاون بازرگانی و امور بین الملل وزارت نفت با اشاره به لغو تحریم های هسته ای ایران عنوان کرد: با عنایت به مذاکرات و رایزنی های انجام شده، تحریم های بانکی، کشتیرانی و بیمه در آینده ای نزدیک برداشته خواهد شد.

لزوم برخورد قضایی با عاملین حادثه سفارت عربستان

زمانی نیا با بیان سو استفاده عربستان از حادثه سفارت این کشور در تهران گفت: امروز شاهدیم که برخی کشورهای عربی تحت تاثیر تحرکات آل سعود قطع و کاهش روابط را در دستور کار قرار داده اند.

وی افزود: برخورد قضایی با عاملین و مسببین واقعه سفارت عربستان ضرورتی است که باید با جدیت و قاطعیت مدنظر قرار گیرد.

بهمن خطیبی، فرماندار ملارد نیز در تشریح موفقیت های حاصل شده شهرستان ملارد در طول دو سال اخیر گفت:بودجه اختصاص یافته به این منطقه برابری می کند با کل اعتبارات تخصیص یافته در هشت سال گذشته که این امر حاکی از توفیقات برجسته محقق شده در ملارد است.
وی یادآور شد: حضور گسترده وزرا، مدیران کل، استاندار، هیات دولت و رئیس جمهور در شهرستان ملارد ثمرات و برکات بسیاری را برای منطقه مذکور به همراه داشته که به تدریج نتایج آن قابل لمس خواهد شد.

ثبت دیدگاه