• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مطهری: عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش گفتند که دل آقا با احمدی‌نژاد است و این نقطه شروع فتنه بود

  • 03 اردیبهشت 1393 - 0:05
مطهری: عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش گفتند که دل آقا با احمدی‌نژاد است و این نقطه شروع فتنه بود

فرارو: علی مطهری، نماینده تهران در جمع هزار نفری دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، سخنانی درباره مسائل سیاسی کشور بیان کرد که مهمترین آن‌ها به شرح زیر است:

* ما از آذرماه سال ۸۷ به این نتیجه رسیده بودیم که ادامه دولت احمدی‌نژاد سم مهلکی برای کشور است؛ از این رو شخصا به دنبال این بودم که اصولگرایان بر روی دکتر ولایتی اجماع کنند و حتی موافقت آقایان خاتمی و هاشمی را هم گرفته بودیم، اما به یکباره عده‌ای کاسه داغ تر از آش گفتند که دل آقا با احمدی‌نژاد است و این نقطه شروع فتنه بود.

* این نماینده مجلس در پاسخ به سوالات مکرر دانشجویان در مورد رفع حصر موسوی و کرویی با بیان این‌که «من بارها گفتم و حتی در نطق پیش از دستور خودم در ۸ دی ماه سال گذشته نیز تأکید کردم که این روش مصلحت نیست و باید مشکل رفع شود» گفت: در آن جلسه اگرچه برخی از نمایندگان حتی در صحن علنی به من اهانت کردند اما تحقیقا نیمی از نمایندگان به من گفتند با سخنانت موافق هستیم، اما جرأت بیان آن را نداریم. بهترین راه حل این است که طرفین از خطاهای یکدیگر بگذرند، هرچند خطاهای موسوی و کروبی عکس‌العمل کارهایی بود که دولت احمدی‌نژاد انجام می‌داد، اما به هرحال مرتکب خطاهایی شده‌اند که باید دو طرف یکدیگر را ببخشند، در فتنه ۸۸ به عده‌ای از بزرگان نظام هم تهمت زده شد که باید اجازه دهیم بیایند و از خود دفاع کنند.

* اگر بنا بر بخشش نیست، بیایند و همه را در یک دادگاه علنی محاکمه کنند. موسوی، کروبی، احمدی نژاد و حتی آن‌ها که بر خلاف قانون از احمدی‌نژاد دفاع می‌کردند. انتظار می‌رود از عقلای قوم که به صحنه بیایند و این موضوع را حل کنند و این‌که بگوییم آن‌ها باید توبه کنند تا آزاد شوند در اسلام چنین چیزی وجود ندارد و ظاهرا عده‌ای دوست دارند فتنه بماند و هر بار ۹ دی بگیرند.

* مطهری در پاسخ به درخواست دانشجویان برای اقدام نمایندگان مردم برای رفع حصر ادعا کرد: برخی از نمایندگان حتی جرأت ندارند در نطق خود به این موضوع اشاره کنند، چه برسد به این‌که بخواهند آثار مکتوبی از خود بر جای بگذارند؛ چراکه می‌ترسند سرنوشتی همانند نامه بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس ششم که در باب موضوع هسته‌ای به رهبری نوشتند و همگی به لیست سیاه رفتند و در دوره بعدی تأیید صلاحیت نشدند، پیدا کنند.

* در مورد تکالیف مردم در مقابل نظام همه صحبت می‌کنند، اما در دفاع از حقوق مردم کمتر افرادی می‌آیند و کمتر جرأت می‌کنند که حرف بزنند، همان‌گونه که در مورد ستار بهشتی همه از من انتقاد کردند که چرا در مورد شهادت بسیجی‌ها حرفی نمی‌زنی که گفتم در مورد شهادت یک بسیجی همه نظام پشت سر او است و از او حمایت می‌کنند، اما در مورد ستار بهشتی کسی جرأت نمی‌کرد حرفی بزند.

ثبت دیدگاه