• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

هاشمی رفسنجانی: سنت خداوند دفاع از مظلومین است / ظلم به مردم، دشمنی با خداست

  • 11 اردیبهشت 1393 - 1:24
هاشمی رفسنجانی: سنت خداوند دفاع از مظلومین است / ظلم به مردم، دشمنی با خداست

آیت­ الله هاشمی رفسنجانی ضمن بیان دیدگاه­هایی از حضرت علی(ع) نسبت به مردم ، تاکید کرد: آن امام به استانداران خویش می­ فرمود که هرکس به مردم ظلم کند، دشمنی خدا را موجب می­ شود (من ظلم عبادالله کان الله خصمه دون عباده).

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از ایثارگران و جانبازان و خانواده­های شهدای شهرستان­های برخوار، شاهین شهر و میمه از استان اصفهان، نقش و هوشیاری مردم اصفهان در مقاطع حساس انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس را ستود و گفت: این استان سابقه­ای طولانی در تاریخ ایران و سهم زیادی در انقلاب و دفاع مقدس دارد.

ایشان با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی سال­های گذشته و برنامه­ های دولت یازدهم برای جبران این مشکلات، گفت: باید مثل سال­های پس از جنگ، صبورانه تلاش کنیم تا موانع پیشرفت را برداریم.

آیت‌­الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز نگرانی یکی از حاضرین نسبت به خشکسالی و اوضاع زاینده­ رود، گفت: باید مسؤولان استانی و ملی برای حل این مسئله که علاوه بر اصفهان برای ایران نیز مهم است، برنامه ­ریزی کنند تا زایندگی به زاینده­ رود برگردد.

ایشان در پاسخ به گلایه­ های بعضی از حاضران که طی سالیان گذشته گرفتار مشکلاتی شده بودند، گفت: خداوند کریم در آیات مکرر اجر صابرین را مهم می­داند و سنت خداوند همیشه در دفاع از مظلومین است، پس صبور مظلوم، پیش خداوند عزیز است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر اینکه «اخلاق باید محور گفتار و رفتار انسان­ها باشد»، به امتیازات مکتب اسلام، مذهب تشیّع و کشور ایران اشاره کرد و گفت: اگر همدلی و همکاری داخلی باشد، مزاحمت­های خارجی تأثیر چندانی ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دشمنی­های بعضی از کشورها، مخصوصاً رژیم غاصب صهیونیستی را با انقلاب اسلامی طبیعی دانست وگفت: همراهی خواسته یا ناخواسته بعضی از داخلی­ ها با کینه ­جویان خارجی مایه تأسف است که مخالفت با دولت وجه مشترک آنهاست.

ثبت دیدگاه