• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

انتقاد طباطبایی از تندروی‌ها / ظاهرنمایی در دانشگاه و حوزه رشد کرده است

  • 14 اردیبهشت 1393 - 0:01
انتقاد طباطبایی از تندروی‌ها / ظاهرنمایی در دانشگاه و حوزه رشد کرده است

سیدمهدی طباطبایی، استاد اخلاق با تاکید با انتقاد از برخی تندروی‌ها در فضای دانشگاه و حوزه، خاطرنشان کرد: هرجا دست تندروها جلو آمده یا بالا رفته است، افراد عاقل، توانمند و متفکر ما منزوی شده اند.

 به گزارش ایسنا،‌ حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی نماینده سابق مجلس در گفتگو با نامه نیوز، گفت: روحانی باید روحانیت، معنویت، ساده زیستی و اخلاق گرم خود را بیشتر کند تا از این طریق خودبخود دانشگاهیان را جذب خود کند، دانشگاهیان هم باید در برخورد با یک چهره روحانی از معارف دینی و مبانی اخلاقی که آنها از آن بهره مند هستند استفاده کنند. متاسفانه ظاهرنمایی در دانشگاه و حوزه رشد کرده است و آن توجه به باطن که مدنظر امام و افرادی چون شهید مطهری بود محقق نشده است.

 این استاد اخلاق در ادامه به برخی تندروها در فضای دانشگاه و حوزه نیز اشاره کرد و گفت: هرجا دست تندروها جلو آمده یا بالا رفته است، افراد عاقل، توانمند و متفکر ما منزوی شده اند. چرا که افراد توانمند خودشان را آلوده دهان های بی چاک و خدایی ناکرده بدگویی ها و هتک حرمت ها نمی کنند. ادب و احترام این است که خودشان کنار بکشند در نتیجه میدان دست افراد وقیح و تندرو می افتد.

 طباطبایی با اشاره به اینکه امام همواره از تحجر و تحجرگرایی و افراد متحجر گلایه داشتند، افزود: تحجرگرایی هیچگاه از بین نمی رود همانطور که تهتک و پرده دری از بین نمی رود. اما آنچه امروز بیشتر رواج یافته است این تهتک و هتک حرمت ها است تا تحجر. امروز پرده دری و هتک حرمت بسیار زیاد شده است.

ثبت دیدگاه