• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

مولوی عبدالحمید: گروگان‌گیرها دشمنان اهل سنت و بلوچ‌ هستند

  • 14 اردیبهشت 1393 - 0:02
مولوی عبدالحمید: گروگان‌گیرها دشمنان اهل سنت و بلوچ‌ هستند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید به تحرکات و اقدامات برخی افراد در خصوص ایجاد اختلاف و ناامنی در استان واکنش نشان داد و این تحرکات را “مذبوحانه” و “بی‌نتیجه” توصیف کرد.

به گزارش پیام نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) با بیان اینکه منافع قدرت‌های استعماری در ایجاد اختلاف و تفرقه است، گفت: متاسفانه امروزه اختلافات در میان ملت‌ها به شدت افزایش یافته‌اند. ما می‌بینیم که در جهان اسلام چه اختلافاتی به‌وجود آمده و آسایش و امنیت جوامع اسلامی را از بین برده است. گاهی ما شاهد صحنه‌های دلخراشی هستیم و زندگی بسیاری از مردم از بین می‌رود. همه اینها نتیجه اختلافاتی است که عوامل درونی و بیرونی دشمنان اسلام به آن دامن می‌زنند.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان افزود: در کشور و به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان ما شاهد وحدت و امنیت خوبی هستیم اما گاهی کسانی را می‌بینیم که به خاطر منافع شخصی و گروهی قصد دارند در میان مردم تفرقه ایجاد کنند. این افراد بخاطر منافع شخصی و گروهی منافع ملی را زیر پا می‌گذارند و می‌خواهند امنیت ملی را بر هم بزنند.

مولانا عبدالحمید همه مردم را به بیداری و هوشیاری در برابر این افراد فراخواند و گفت: در استان سیستان و بلوچستان همه اقوام و مذاهب باید بیدار باشند زیرا اخوت ما اخوت اسلامی است و قرابت و خویشاوندی نزدیکی میان مردم وجود دارد. نباید کسی از تحریک افرادی که فقط به منافع خود فکر می‌کنند و وحدت و امنیت منطقه برای‌شان ارزشی ندارد، متأثر باشند.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان تصریح کرد: در ایجاد ناامنی‌ها برخی دست‌های داخلی و خارجی در کار هستند که نمی‌خواهند امنیت و وحدت را تحمل کنند و تصمیمات دولت به ویژه پس از سفر ریاست جمهوری به استان درباره طرح‌های توسعه و اشتغال‌زا در استان عده‌ای را که می‌خواهند همیشه استان در اختلاف و مردم در نارضایتی باشند و استان توسعه حاصل نکند، به شدت نگران کرده است.

مولانا عبدالحمید افزود: توسعه در استان زمانی حاصل می‌شود که میان شیعه و سنی و بلوچ و سیستانی اخوت و برادری وجود داشته باشد. برادران سیستانی عزیزان ما هستند و ما تفاوتی میان سیستانی و بلوچ و شیعه و سنی قایل نیستیم و این نه یک سیاست بلکه اعتقاد ماست.

مدیر مدرسه علوم دینی دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کرد: اسلام همه را به وحدت و برادری دعوت می‌کند. لذا کسانی که در لباس شیعه یا سنی بخواهند اختلاف بیندازند و به مقدسات شیعه یا سنی از هر طریق و یا هر رسانه‌ای اهانت کنند اینها دوست نیستند، بلکه بدخواه و جاهل هستند.

مولانا عبدالحمید گفت: سیاست رهبر انقلاب و نظام، سیاست وحدت است اما متاسفانه گاهی افرادی که ادعای پیروی از رهبر انقلاب را دارند، شعار تفرقه می‌دهند و قطعا رهبر انقلاب این افراد را، چه شیعه باشند و چه سنی، قبول ندارند. کسی که راه‌بندانی کند و دست به گروگانگیری و ناامنی بزند ما او را دشمن اهل‌سنت و بلوچ می‌دانیم. کسانی که در هر لباسی می‌خواهند حیثیت مردم شریف منطقه را از بین ببرند دوست ما نیستند و ما آنها را بلوچ و سنی و شیعه نمی‌دانیم. ما با ناامنی مخالفیم و خشونت را قبول نداریم.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان اظهار داشت: برخی تحرکات مذبوحانه به نتیجه نمی‌رسند و آنچه در نهایت تثبیت می‌شود و ادامه پیدا می‌کند وحدت و برادری اسلامی است و همه مردم، علما و مسئولین باید بیدار باشند که افرادی با لباس مبدل در ادارات و نهادهای دولتی و در جامعه برای مردم مشکل ایجاد نکنند. گاهی دشمن با لباس مقدسی وارد شده و به ما ضربه زده است. لذا این هوشیاری بیشتر ما را می‌طلبد تا توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

ثبت دیدگاه