• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

دیدار معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا / ایران و گروه ۱+۵ خرداد مذاکره می‌کنند

  • 27 اردیبهشت 1393 - 0:00
دیدار معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا / ایران و گروه ۱+۵ خرداد مذاکره می‌کنند

سید عباس عراقچی و وندی شرمن در چارچوب گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ صبح روز جمعه در هتل کوبورگ (محل اقامت هیات‌های مذاکره‌کننده) با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایسنا اعزامی به وین، هم‌چنین صبح جمعه عراقچی با معاونان وزیران خارجه سه کشور اروپایی به مدت یک ساعت دیدار کرد.

قرار است پس از دیدارهای دو جانبه هیات‌ ایران با هیات‌های ۱+۵ نشست مشترک میان معاونان ظریف و اشتون برای جمع‌بندی و تبادل نظر درباره آخرین دیدگاه‌ها و مواضع دو طرف برگزار شود.

ایران و ۱+۵ از این دور مذاکرات (وین ۴) گفت‌وگو برای تدوین و نگارش متن توافق جامع را آغاز کرده‌اند.

سیدعباس عراقچی، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان پنج‌شنبه شب در جمع خبرنگاران مذاکرات را سخت و کند اما رو به جلو توصیف کرد و افزود: فضای مذاکرات توام با حسن نیت است.

به گزارش ایلنا، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران تاکید کرد: خرداد‌ ماه مذاکرات ایران و ۱+۵ از سر گرفته می‌شود و دو دور مذاکره خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس عراقچی عصر جمعه در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: مذاکرات یک ساعت پیش خاتمه یافت. مذاکرات بسیار نزدیک، فشرده و سخت بود. در سطوح مختلف به طور دوجانبه و چند جانبه برگزار شد.

وی با بیان اینکه مذاکرات در فضای کم و بیش بدون تنش صورت گرفت ولی اختلاف نظرها وجود دارد، اظهار داشت: مذاکرات جریان خواهد داشت. در این دور پیشرفت محسوسی صورت نگرفت.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به پایان گام اولیه توافق ژنو در ۳۰ تیرماه خاطرنشان کرد: اگر تا آن تاریخ به نتیجه نرسیم فکر می‌کنیم که به چه شکل جلو رویم و اگر به نتیجه نرسیم هنوز شش ماه دیگر فرصت داریم و می‌توان آن را تمدید کرد. امیدواریم تا قبل از آن توافق نهایی صورت گیرد، البته به شرط این‌که تامین‌کننده خواسته‌های ما و حقوق ملت ایران باشد.

ثبت دیدگاه