• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

زهرا مصطفوی: لفظ امام برای امام خمینی، لفظی تشریفاتی نبود

  • 17 خرداد 1393 - 0:06
زهرا مصطفوی: لفظ امام برای امام خمینی، لفظی تشریفاتی نبود

زهرا مصطفوی، دختر امام خمینی (س) گفت: امام به دلیل مبارزه با رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی امام نشد، امام زمانی امام شد که مردم به رضای او راضی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، زهرا مصطفوی، دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران در دیدار با بانوان خارجیِ مهمان در مراسم بزرگداشت امام خمینی اظهار کرد: لفظ امام برای خمینی، لفظی تشریفاتی و یک لقب نبود، بلکه ایشان معنا و حقیقت این لفظ را در خود متحقق کرده بود. امام به دلیل مبارزه با رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی امام نشد. امام با تبعید شدن، مبارزه کردن، حبس کشیدن و ۱۴ سال باقی ماندن در خارج از کشور امام نشد.

وی ضمن واکاوی دلایل تأثیرگذاری امام بر مردم افزود: امام بعد از هشت سال، ده سال یا دوازده سال تصمیم به ورود به ایران نگرفت. این اتفاق زمانی افتاد که بین مراد و مرید هیچ فاصله ای نمانده بود. امام در طول این ۱۴ سال با مردم همراه بود و برای ملت روشنگری می کرد، تا بفهمند چه ظالمی در رأس کشورشان قرار گرفته و چه ظلمی به آن‌ها رفته است.

 وی درباره دلایل محقق شدن لفظ امام برای بنیانگذار جمهوری اسلامی تصریح کرد: امام زمانی تصمیم به ورود به ایران گرفت که متوجه شد مردم برای قیام، مبارزه، جنگ یا در صورت لزوم صلح آماده‌اند؛ بنابراین امام زمانی امام شد که مردم به رضای او راضی شدند.

 

ثبت دیدگاه