• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

نظرات متفاوت وزیر ارشاد درباره وایبر، واتس‌آپ، فیلترینگ و شبکه‌های ماهواره‌ای

  • 19 خرداد 1393 - 0:05
نظرات متفاوت وزیر ارشاد درباره وایبر، واتس‌آپ، فیلترینگ و شبکه‌های ماهواره‌ای

خبرگزاری ایلنا: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز شبکه‌های اجتماعی رشد بسیار خوبی پیدا کرده اما ما همچنان درگیر آن هستیم که آیا می‌توانیم از وایبر و واتس‌آپ استفاده کنیم یا خیر.

جنتی با اشاره به اینکه زمانی در کشور مباحثی که پیرامون اینترنت مطرح است درباره فکس نیز مطرح بود؛ گفت: ما در کشور با هر پدیده‌ی نو و تازه‌ای ابتدا مخالفت می‌کنیم بعد که آن پدیده بر ما غلبه کرد آن را می‌پذیریم به همین دلیل در این حوزه‌ها همیشه ۲۰ سال از دنیا عقب‌تر هستیم.

وی با اشاره به اینکه پارازیت انداختن روی ماهواره و موبایل امروز دیگر راهگشا نیست؛ گفت: به زودی ۱۴ ماهواره در ارتفاع پایین‌تر از هزار کیلومتری فعالیت می‌کنند و روی آسمان ایران مستقر خواهند شد. این ماهواره‌ها می‌توانند به گونه‌ای عمل کنند که شبکه‌های تلویزیونی روی دستگاه‌های موبایل قابل دریافت شوند. با این اوصاف دیگر پارازیت‌اندازی سودی ندارد به همین دلیل ما باید به سمتی حرکت کنیم که از شبکه‌های ماهواره‌ای به نفع خود استفاده کنیم.

وی درباره وضعیت فیلترینگ در کشور نیز گفت: ساز و کار فیلترینگ در کشور مشخص شده و امروز شورای عالی مجازی حاکم بر این کمیته است. من نیز عضوی از این شورا هستم و تلاش می‌کنم با حفظ حرمت قانونی و توجه به فضای اخلاقی و فرهنگی؛ راهکارهایی را برای استفاده درست از فضای اینترنت به وجود بیاوریم.

ثبت دیدگاه