• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

علی مطهری:‌ باید افرادی وارد مجلس شوند که خود را نماینده مردم بدانند نه اینکه خود را نماینده نظام بدانند

  • 22 خرداد 1393 - 0:05
علی مطهری:‌ باید افرادی وارد مجلس شوند که خود را نماینده مردم بدانند نه اینکه خود را نماینده نظام بدانند

خبرگزاری ایسنا: علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس می گوید باید تلاش کنیم در انتخابات مجلس آینده افرادی وارد مجلس شوند که خود را نماینده مردم بدانند نه اینکه خود را نماینده نظام بدانند و فقط از نظام دفاع کنند.

مطهری در رابطه با انتخابات مجلس آینده گفت: ترکیب مجلس آینده از یک طرف به عملکرد دولت بستگی دارد و از طرف دیگر به نوع رفتار شورای نگهبان که سخت‌گیری بکند یا نه. اگر افراد مستقل و اصلاح طلب نیز کاندیدا باشند و در نتیجه مردم مشارکت قابل قبولی داشته باشند مجلس خوبی خواهیم داشت ولی اگر رد صلاحیت‌ها زیاد باشد مشارکت مردم پایین می‌آید و مجلسی مانند مجلس کنونی خواهیم داشت. بعید می‌دانم شورای نگهبان اجازه دهد مجلسی با اکثریت غیر اصولگرا تشکیل شود.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: نزد بعضی از اصولگرایان وقتی که می‌گویی اصلاح طلب، انگار گفته‌ای کافر. در طرف مقابل هم وقتی می‌گویی اصولگرا، آدمی با فکر بسته و خشن در نظرشان مجسم می‌شود. آقای پزشکیان اصلاح طلب است و من اصولگرا ولی ما همفکر هستیم و باهم همکاری داریم. این می‌تواند در سطح کشور گسترش پیدا کند و به صورت یک جریان در بیاید.

 مطهری با بیان اینکه باید تلاش کنیم انتخابات خوبی برگزار شود و افرادی وارد مجلس شوند که خود را نماینده مردم بدانند نه اینکه خود را نماینده نظام بدانند و فقط از نظام دفاع کنند، تاکید کرد: افرادی که بین دفاع از نظام و دفاع از حقوق مردم تضادی قائل نباشند و این دو را در طول هم بدانند نه در عرض هم. برای اینکه انتخابات سالم برگزار شود، یکی از لوازمش اصلاح قانون انتخابات است که پیش نویس آن در مجلس آماده شده. اگر نمایندگان واقعی مردم وارد مجلس شوند مجلس در رأس امور خواهد بود.

منع دخالت سپاه در سیاست و تبدیل شدن به کارتل

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر ورود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: سپاه علی رغم خدمات زیادی که در داخل و خارج کشور و در دفاع از مرزها انجام داده، گاهی از حیطه وظایف خود خارج شده است. مثلا سپاه نباید در کار وزارت اطلاعات دخالت کند. مجلس می‌تواند از وزیر اطلاعات سوال کند ولی از سپاه نمی‌تواند. به نظر من سپاه فقط در مواردی می‌تواند در این امور دخالت کند که اقدام مسلحانه علیه نظام در کار باشد، مثل مبارزه‌ای که سپاه با منافقین و گروه فرقان و پژاک داشته و دارد. بقیه امور امنیتی به عهده وزارت اطلاعات است.

 وی ادامه داد: امام (ره) سپاه را از دخالت در سیاست پرهیز می‌دادند . بدیهی است هر فرد سپاهی شخصاً می‌تواند نظری داشته باشد ولی سپاه به صورت سازمانی نباید در سیاست دخالت کند. میزان ورود سپاه در اقتصاد نیز باید مشخص باشد. مثلا پروژه‌هایی را که بخش خصوصی از انجام آن عاجز است عهده‌دار شود. همچنین نباید مالکیت پیدا کند و تبدیل به یک کارتل یا تراست شود.

 

ثبت دیدگاه