• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

چهار سال از شهرستان شدن انار گذشت

  • 16 خرداد 1392 - 0:03
چهار سال از شهرستان شدن انار گذشت

برخی در دو سه سال اخیر تلاش کرده‌اند که بگویند انار با دستور شخص محمود احمدی‌نژاد، به شهرستان تبدیل شده است اما واقعیت این نیست.

سال‌های سال بود که وعده تبدیل بخش انار به شهرستان داده می‌شد اما همیشه این موضوع در وزارت کشور دچار مشکل می‌شد تا اینکه در سال ۱۳۸۶ با سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به انار، ایشان از نزدیک پیشرفت‌های انار را مشاهده کرد.

بعد از این سفر و کمک‌های غیر مستقیمی که ایشان کردند، تصویب طرح شهرستان شدن انار در وزارت کشور رو به بهبود گذاشت تا اینکه در ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ وزارت کشور طی نامه‌ای موضوع شهرستان شدن انار را برای تصویب نهایی به هیات دولت ابلاغ کرد. (عکس زیر)

shahrestan-anar

هیات وزیران نیز در جلسه خود در تاریخ سوم خرداد ۱۳۸۸ ابلاغ وزارت کشور را درباره شهرستان شدن انار به بحث گذاشت و در نهایت با رای هیات وزیران، انار در این تاریخ به شهرستان تبدیل شد و نهایتا ۱۷ خرداد نیز موضوع شهرستان شدن انار ابلاغ شد.

علاوه بر همیاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، باید از تلاش‌های دکتر حمید بهرامی احمدی و شیخ حسین هاشمیان نمایندگان سابق رفسنجان در مجلس، حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن منتظری، امام جمعه وقت و محسن صالحی، بخشدار وقت انار نیز یادی بکنیم که اگر تلاش‌ها و پیگیری این سه مسئول و شورای شهر انار و سایر شوراها در آن مقطع نبود شاید انار هنوز شهرستان نشده بود.

ثبت دیدگاه