• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: اقدامات داعش توطئه‌ای برنامه‌ریزی شده است

  • 01 تیر 1393 - 0:01
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: اقدامات داعش توطئه‌ای برنامه‌ریزی شده است

ایرنا– رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اقدامات گروهک تروریستی داعش بعثی در عراق را فتنه و توطئه ای ریشه دار در کل منطقه دانست و گفت: دست های پشت پرده در حمایت های بی دریغ از این گروهک توسط برخی کشورهای منطقه و خارج از منطقه، ابعاد آن را پیچیده کرده است.

آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» در جلسه امروز (شنبه) مجمع به تحولات جاری در کشور همسایه عراق اشاره کرد و اظهارداشت: تحرکات تروریستی اخیر در عراق، بسیار جدی و از ابعاد مختلف شایسته تأمل، بررسی و هوشیاری است.

وی، اقدامات گروهک تروریستی داعش، بعثی در عراق را فتنه و توطئه ای ریشه دار و برنامه ریزی شده در کل منطقه توصیف و خاطر نشان کرد: دست های پشت پرده در حمایت های بی دریغ تجهیزاتی، درمانی و سیاسی از این گروهک توسط برخی کشورهای منطقه و خارج از منطقه، ابعاد این توطئه را علیه مردم عراق پیچیده تر کرده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اجرای سیاست های اختلافی و تروریستی مشابه افغانستان در عراق را از جمله اهداف و سیاست های دشمنان داخلی و به ویژه خارجی مردم مسلمان عراق ذکر کرد و گفت: آتش افروزان و اختلاف افکنان و حامیان تروریست ها در عراق، نهایتاً خود به عنوان منجی وارد صحنه شده اند و سیاست ها و برنامه های خود را اجرایی می کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، طرح دولت فراگیر در عراق و نقش علما و مراجع به ویژه آیت الله سیستانی در بسیج مردم و ایجاد اتحاد برای مقابله مردمی با گروهک های تروریستی را ستود و تنها راه مقابله با مشکلات جهان اسلام و حل بحران عراق را انسجام و وحدت داخلی و عدم دخالت بیگانگان ذکر کرد.

ثبت دیدگاه