• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

خبرهای ضد و نقیض درباره مسمومیت تعدادی از کارگران مس سرچشمه با گاز آرسنیک

  • 02 تیر 1393 - 0:02
خبرهای ضد و نقیض درباره مسمومیت تعدادی از کارگران مس سرچشمه با گاز آرسنیک

تعدادی از کارگران پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به دلیل مسمومیت در بیمارستان‌های گودرز یزد، راضیه فیروز، مهرگان کرمان و علی‌ابن ابیطالب رفسنجان بستری شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: احتمال اینکه این حادثه ناشی از مسمومیت غذایی باشد بسیار اندک است ، هنوز بطور قطع نمی‌توان گفت که این مسمومیت ناشی از گاز آرسنیک یا غذا بوده است.

به گزارش خبرنگار“خانه خشتی“، هفته ی گذشته مطلع شدیم که به دلیل احتمالی عدم توازن در مواد کاتالیزگر پالایش و پخش گاز سمی آرسن در محیط پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه تعدادی از کارگران مشغول به کار در محیط آلوده، با استنشاق گاز سمی آرسن دچار مسمومیت شدند.

ورود گاز سمی آرسن در فضای محیط کار به مدت ۴ روز ادامه داشته است تا اینکه علائم بالینی در افراد مسموم به این گاز مشاهده شده (۹۳/۳/۲۷) و با حضور مسولان ایمنی، کار در محیط پالایشگاه متوقف شده و تمامی پرسنل مشغول در قسمت پالایشگاه برای آزمایش به درمانگاه حکیم مجتمع مس اعزام می شوند (که این اعزامها تا ساعت ۲۳ به تاریخ ۹۳/۳/۲۸ ادامه داشت) و تا کنون ۲۵ نفر از کارکنان واحد پالایشگاه به یزد اعزام شده اند که حال دو نفر از آنان وخیم است و دچار مشکل حاد کلیوی شده اند.

این درحالی است که جمعی از مسئولین رفسنجان بطور قاطع این موضوع را مسمومیت غذایی عنوان کرده اند و بر طبق شنیده ها حتی محمد رضا مس فروش مدیر عامل شرکت مس کرمان نیز بیان کرده است: تمامی مسائل و علت ها بررسی شده و مشکل برطرف گردیده است.

بنا بر اعلام یک منبع آگاه ۸ نفر از این بیماران در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان بستری شده اند که همه انها مداوا و مرخص شده ا ند.

علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در گفت و گو با ” خانه خشتی” عنوان کرد: احتمال اینکه این حادثه ناشی از مسمومیت غذایی باشد بسیار اندک است ، هنوز بطور قطع نمی توان گفت که این مسمویت ناشی از گاز آرسنیک یا غذا بوده است.

وی تصریح کرد: منتظر پاسخ از سوی بخش سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی یزد هستیم تا بتوانیم برخورد درمانی مناسب را با بیماران داشته باشیم، ما به دنبال حل مشکل افراد گرفتار به این بیماری هستیم و اینکه در صورتی که کوتاهی صورت گرفته باشد تکرار نشود.

ثبت دیدگاه