• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: مصادره ارزش‌های شهدا ظلمی نابخشودنی است

  • 04 تیر 1393 - 0:01
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: مصادره ارزش‌های شهدا ظلمی نابخشودنی است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه حادثه هفتم تیر،غیر قابل حذف از تاریخ ایران است، گفت: شاید کسانی در فکر مصادره ارزش ها و آرمان های شهیدان باشند که در آن صورت مرتکب ظلمی نابخشودنی می شوند چرا که به همان اندازه که ترویج مقدسات، ثواب عظیمی را نصیب انسان می کند، مصادره و سوءاستفاده از مقدسات نیز گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه در دیدار اعضای خانواده شهید آیت الله بهشتی به همراه جمعی از خانواده های شهدای هفتم تیرماه که در آستانه سالروز فاجعه هفتم تیر انجام شد،با یادآوری خاطراتی از شهدای هفتم تیر خاطرنشان کرد: هنوز پس از گذشت سال ها از شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) اندوه و مصیبت فراوانی را از فقدان این عزیزان احساس می کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح تلاش های دشمنان برای حذف و کمرنگ کردن نام امام حسین(ع) در طول سالیان سال، گفت: تلاش و کوشش دشمنان در این زمینه نه تنها نتیجه عکس داد بلکه یاد و خاطره این امام عزیز، همواره در ذهن و قلب تمامی انسان های آزاده جاری است و هر روز بیشتر از گذشته می درخشد و این وعده خداوند است که شهدا زنده اند و نزد خداوند رزق و روزی مخصوص دارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: کسانی که در راه خدا از عزیزترین موجودیت خود می گذرند، پیش خداوند عزت و قرب خاصی دارند و برنده تاریخند.

وی با بیان اینکه حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ اولین قربانی عظیم خود را در راه اسلام و انقلاب داد، تصریح کرد: اینها افرادی بودند که با اخلاص، مجاهدت و مبارزه کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تمام مصائب و سختی ها را به جان خریدند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله شهید بهشتی به عنوان دبیر کل این حزب، یک دانشمند جامع نگر اسلامی بودند که همواره در خدمت اسلام و انقلاب فعالیت داشتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین در سخنانی با اشاره به انقلاب های بوجود آمده در کشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق و مقایسه آنها با انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: با تدبیر امام(ره) و مردانگی و پایداری مردم، توانستیم بر مشکلات عظیم پیروز شویم و همانند سایر کشورها دچار اختلافات، خصومت و درگیری نشویم.

وی فرزندان شهدای هفتم تیرماه را از سرمایه های ارزشمند کشور خواند و خطاب به آنان گفت: تحصیل کنید و مطمئن باشید در مسیر شهدا گام برداشتن سعادت دو دنیا را به همراه خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار اصغرنیا از مؤسسه جانبازان هفتم تیر گفت: هر چه زمان می گذرد نورهای بیشتری از ۷۲ تن شهید ساطع می شود و هرچقدر اطلاعات ما از آنها بیشتر شود، معرفت ما نیز افزون تر می شود.

ملوک السادات بهشتی، یادگار شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی نیز در این دیدار با بیان اینکه در طول ۸ سال گذشته خانواده های شهدا مخصوصا خانواده شهید دکتر بهشتی سختی ها و فشاری های زیادی را متحمل شده اند، اظهارداشت: تنها خانه ای که در آن روزها به روی ما باز بود، خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که هیچ وقت از پدری و دلسوزی برای ما دریغ نکردند.

وی ادامه داد: ایشان در هشت سال گذشته با وجود جایگاه والایی که در نظام دارند، در مقابل تمام بداخلاقی ها و تهمت ها صبر پیشه کرده اند و مصلحت نظام را بر مصلحت خویش مقدم می دانند و آرمان و ارزش های انقلاب برای ایشان در اولویت بود.

بهشتی با تأکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقابل انحرافات فکری و افراط و تفریط ها ایستادگی کردند، تصریح کرد: ایشان همواره انقلاب را با کمک یاران انقلابی و معتقد در صراط مستقیم پیش بردند.

فرزند شهید دکتر فیاض بخش نیز با بیان اینکه نسل شهدای هفتم تیر ظرفیت بهره مند کردن جامعه را به لحاظ فکری دارند، گفت: آثار شهدا برای الگودهی به جامعه باید توسعه پیدا کند.

ثبت دیدگاه