• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۲ مرداد اعلام می شود

  • 02 مرداد 1393 - 0:01
نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۲ مرداد اعلام می شود

ایرنا– مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ تمامی داوطلبان روز یکشنبه ۱۲ مردادماه منتشر خواهد شد.

حسین توکلی اظهار داشت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون یا به عبارت دیگر حاضرین در جلسه آزمون در روز یکشنبه ۱۲ مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

وی افزود: هریک از داوطلبین حاضر در جلسه آزمون سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد شدن به بخش مشاهده کارنامه نتایج علمی (اولیه) کارنامه خود را مشاهده کرده و آن را چاپ کنند.

به گفته مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبان از سه طریق، وارد کردن اطلاعات آزمون و مشخصات فردی شامل شماره داوطلبی، نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد؛ یا با وارد کردن مشخصات کارت اعتباری ثبت نام در آزمون شامل شماره پرونده، رمز ورود و شماره شناسنامه؛ یا با وارد مشخصات ثبت نامی و مشخصات فردی شامل شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه نسبت به مشاهده و پرینت کارنامه خود اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده داوطلبان واجد شرایط می توانند برای انتخاب رشته و ثبت کد رشته محل های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی از چهارشنبه ۱۵ مردادماه تا دوشنبه ۲۰ مرداد ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان توصیه کرد که پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته از میان رشته های تحصیلی گروه یا گروه های آزمایشی ذیربط و از بین کد- رشته محل های مجاز اقدام به انتخاب رشته کرده و اولویت را در انتخاب رشته به ترتیب علاقه خود قرار دهند.

وی تصریح کرد ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا دفترچه راهنمای انتخاب رشته دست کم دو یا سه روز قبل از اعلام نتایج اولیه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گیرد.

توکلی گفت: هر داوطلب باید در کنترل کد رشته محل های انتخابی خود به مقطع تحصیلی رشته ها، دانشگاه محل رشته، شهرهای محل تحصیل دانشگاه ها و دوره های تحصیلی رشته ها دقت کافی داشته باشد؛ همچنین هر داوطلب باید فرایند انتخاب رشته را تا دریافت رسید انتخاب رشته ۱۵ رقمی ادامه دهد و در پایان از فرم انتخاب رشته تکمیل شده خود یک پرینت تهیه کند.

** متقاضیان ثبت نام در دانشگاه آزاد چه کنند؟

مشاور عالی رییس سازمان سنجش همچنین درباره انتخاب رشته داوطلبین علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: آن دسته از داوطلبینی که علاقه مند به انتخاب رشته در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هستند باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته با کد دسترسی مندرج در کارنامه به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه و براساس شرایط و ضوابط و دستورالعمل های اجرایی این دانشگاه که در سایت مرکز آزمون قرار گرفته، برای انتخاب کد رشته محل های اقدام کنند.

براساس ضوابط آزمون سراسری به طور کلی گزینش دانشجو به دو روش انجام می گیرد؛ در روش اول ، گزینش دانشجو در کد-رشته محل هایی که پذیرش آنها براساس آزمون (نمرات آزمون و اعمال قطعی سوابق تحصیلی) می باشد و روش دوم؛ گزینش دانشجو در کد-رشته محل هایی که صرفا براساس سوابق تحصیلی خواهد بود که توضیحات کافی درباره روش های گزینش در دفترچه راهنما درج شده است.

به گفته توکلی علاوه بر اینکه دفترچه انتخاب رشته گروه های آزمایشی پنجگانه، دو یا سه روز قبل از اعلام نتایج اولیه بر روی سایت سازمان قرار می گیرد؛ برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای داوطلبان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی چاپ و تکثیر و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با شرکت پست از طریق باجه های این شرکت در اختیار داوطلبان ذیربط قرار می گیرد.

فهرست اسامی پذیرفته شدگان رشته های متمرکز سال ۹۳ در نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد؛ همچنین فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های نیمه متمرکز سال ۹۳ نیز در ۱۵ مهرماه ۹۳ به همراه اطلاعیه این سازمان در خصوص شرایط و ضوابط در مراحل مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و تشریحی و گزینش رشته های مذکور از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش همچنین اعلام کرد که براساس برنامه زمانی پیش بینی شده فهرست اسامی قبول شدگان نیمه متمرکز سال ۹۳ نیز در روز ۱۴ دی ماه ۱۳۹۳ از طریق سایت سازمان منتشر خواهد شد.

آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ طی روزهای پنجم، ششم و هفتم تیرماه در بیش از ۳۵۰ شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

ثبت دیدگاه