• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

روزنامه جمهوری اسلامی: افراطیون داخلی، راه داعش را می‌روند

  • 14 مرداد 1393 - 0:08
روزنامه جمهوری اسلامی: افراطیون داخلی، راه داعش را می‌روند

آفتاب: روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:

سلطه‌گران غربی و فرزند نامشروع صهیونیستی‌ آنها اکنون درحال بهره‌برداری از نتایج سال‌ها ترویج افراطی گری در منطقه هستند. سرگرم شدن مسلمانان با یکدیگر و به عبارتی به جان هم افتادن مردم مسلمان در خاورمیانه، تنها یکی از دستاوردهائی است که افراطی گری برای دشمنان قسم خورده اسلام به همراه آورده است و آنها در سایه این دستاورد به نسل کشی فلسطینیان در غزه پرداخته‌اند.

البته نباید فراموش کرد که فراهم کننده چنین امکاناتی برای دشمنان اسلام، دولت‌هایی در منطقه بوده‌اند که نقش اصلی را در ترویج افراطی گری بازی کردند،‌ دولت‌هایی که تمام امکانات خود اعم از مالی، سیاسی، تسلیحاتی و… را برای ساخت و پرورش گروه‌های افراطی در اختیار اهداف و برنامه‌های دشمنان اسلام گذاشتند و انتظاری که از این حرکت داشتند حفظ چند روز بیشتر قدرت در ازای این همه خدمت بود، که اکنون با رشد افراطی‌گری اصل آن را در خطر می‌بینند.

همه این‌ها درحالی رخ داده که مرتکبین چنین خطاهایی، اقدامات خود را خدمت به اسلام، یا خدمات بشردوستانه و به عبارتی کمک به ایجاد دمکراسی در منطقه جلوه داده‌اند، درحالی که آنچه از این خطاها نصیب اسلام، بشر و دمکراسی شده چیزی جز ظلم، خونریزی، غارت و بدنام کردن نام بشریت و دمکراسی نبوده است.

نکته‌ای که در اینجا نباید از آن غفلت نمود، آن است که گمان نکنیم افراطی‌گری تنها مربوط به کشورهای همسایه و منطقه است و ما از اثرات مخرب آن در امان هستیم. همانگونه که غفلت از اثرات افراطی‌گری در سایر ممالک اسلامی، نتایج زیانباری را برای آنان به بار آورده است، اگر ما نیز دچار همان غفلت شویم، این نتایج زیانبار بی‌تردید به سراغ ما هم خواهد آمد.

بدون هیچ ملاحظه‌ای باید بپذیریم که ما نیز در داخل کشورمان دچار افراطی‌گری هستیم. هر چند افراطی گری موجود در داخل کشور ما با افراطی گری‌های سایر کشورها قابل مقایسه نیست، اما تردید نداشته باشیم که نتیجه هرگونه افراطی گری در نهایت یکسان است. بنابر این گمان نکنیم ما در مقابل نتایج عملکردهایمان مصون می‌مانیم و بر پایه همین تفکر غافلانه طوری عمل ننمائیم که اعمال افراطی خود را با انقلابی گری و انقلابی نمایی توجیه نمائیم. فراموش نکنیم که خود برتربینی و تفکر خود را برتر دانستن انسان را دچار غفلت می‌کند و غفلت سرآغاز فرو افتادن در دام افراطی گری است، افراطی که می‌تواند افراد را تا آستانه تبدیل شدن به عناصری همچون اعضاء گروهک داعش به پیش ببرد.

ثبت دیدگاه